۱ آبان ۱۴۰۲، ۷:۴۲
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85266325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۵۱ هزار متری فضای ورزشی همدان در دولت سیزدهم

همدان- ایرنا- همزمان با تکمیل و بهره برداری از طرح‌های عمرانی ورزشی استان همدان در گرامیداشت هفته تربیت بدنی، فضای ورزشی این استان در دولت سیزدهم به ۵۱ هزار متر مربع رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تکمیل طرح‌های نیمه تمام از جمله در بخش ورزش با استقرار دولت سیزدهم، به صورت جدی در دستور کار قرار گرفت که رهاورد آن شتاب بخشی در روند اجرا، تکمیل و بهره برداری از طرح‌ها و افزایش چشمگیر سرانه فضای ورزشی در استان همدان است.

این در حالی است که در دهه گذشته تکمیل برخی از طرح‌های عمرانی ورزشی که جزو مصوبات ملی و استانی در سطح شهرهای مختلف استان همدان بود به دلیل کم توجهی از ردیف دریافت بودجه نیز خارج و یا حتی به فراموشی سپرده شده بود.

ساخت و بهره برداری طرح‌های نیمه تمام ورزشی در استان همدان همواره یکی از مطالبات اساسی مردم به ویژه ورزشکاران بود که دولت مردمی سیزدهم با توجه ویژه به این موضوع، اجرا و تکمیل این طرح‌ها را شتاب بخشید.

در واقع دولت سیزدهم با نگاه عدالت محورش در توزیع امکانات و تکمیل طرح‌های نیمه تمام توانست چراغ بسیاری از اماکن ورزشی این خطه را روشن کند.

افزایش سرانه ورزشی همدان به بالای ۷۰ سانتی متر

مدیرکل ورزش و جوانان همدان می‌گوید: با افتتاح ۶ طرح ورزشی همزمان با هفته تربیت بدنی، سرانه ورزش این استان به ازای هر نفر به بالای ۷۰ سانتی متر مربع می رسد که جهش قابل توجهی نسبت به گذشته است.

با افتتاح ۶ طرح ورزشی همزمان با هفته تربیت بدنی، سرانه ورزش این استان به ازای هر نفر به بالای ۷۰ سانتی متر مربع می‌رسد که جهش قابل توجهی نسبت به گذشته است.

علی حقیقی افزود: از جمله این طرح ها زمین چمن سرکان با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار و زمین چمن طبیعی اسدآباد نیز با هفت میلیارد ریال اعتبار است که افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: سالن باستانی شهرستان فامنین مراحل پایانی ساخت را طی می‌کند و تلاش ما این است که در روز پایانی هفته تربیت بدنی با اعتباری ۶۰ میلیارد ریال افتتاح می شود.

حقیقی با اشاره به بهره برداری از سایر طرح های ورزشی در این هفته بیان کرد: زمین چمن اسلام‌شهر آق‌گل در شهرستان ملایر با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال، زمین چمن روستای توئین از توابع همدان و چمن مصنوعی در روستاهای کبودرآهنگ است.

افزایش ۵۱ هزار متری فضای ورزشی همدان در دولت سیزدهم

بیشترین جذب اعتبار از سفر رییس جمهور

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان با بیان اینکه بودجه مالی بی‌نظیری را در این مدت جذب کرده‌ایم، افزود: بودجه قابل توجهی طی یک سال اخیر از سازمان مدیریت، اعتبارات ملی و مصوبات رییس جمهور جذب شده است.

وی افزود: از مجموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبات رییس جمهور، تاکنون ۵۳۰ میلیارد ریال جذب شده است.

از مجمموع ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار مصوبات رییس جمهور، تاکنون ۵۳۰ میلیارد ریال جذب شده است.

حقیقی خاطرنشان کرد: همچنین سه هزار میلیارد ریال از طریق وزارت ورزش و جوانان برای کمک به هیات‌های ورزشی استان همدان در ۶ ماه گذشته جذب و پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در بحث تجهیز و تعمیرات اماکن ورزشی نیز اقدامات چشمگیری داشته‌ایم، گفت: کفپوش سالن ۶ هزار نفری سردار شهید سلیمانی همدان با اعتبار۴۰ میلیارد ریال به زودی تعویض خواهد شد و چمن مصنوعی زمین چمن سردار شهید شمسی‌پور نیز با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار در حال نصب است.

وی افزود: همچنین تعمیرات و تجهیز سال‌های ورزشی تختی، فردوسی و زمین چمن ورزشگاه شهدای قدس را در این مدت داشته‌ایم.

اختصاص ۱۶۰ میلیارد ریال بودجه تعمیر و تجهیز

مدیر دفتر فنی و مهندسی اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون ۱۶۰میلیارد ریال بودجه برای تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی اختصاص یافت.

امین رنجبردار با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۳ طرح که بیش از سه سال راکد مانده بود، دوباره احیا شد اظهار کرد: تجهیز خانه کاراته، تعویض کف پوش چند سالن ورزشی، تعویض چمن مصنوعی و پیست موتورسواری از جمله طرح‌های تعمیر و تجهیز است.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۴۳ طرح که بیش از سه سال راکد مانده بود، دوباره احیا شد

وی ادامه داد: پیرو فراخوان شناسایی سرمایه گذار برای تکمیل و تجهیز اماکن ورزشی و با توجه به اعلام آمادگی تعدادی از سرمایه گذاران بخش خصوصی، کارگروه واگذاری برای بررسی توجیه واگذاری اماکن ورزشی تشکیل جلسه داده و تاکنون ۲ استخر در ملایر و کبودرآهنگ به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در قالب ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی با اشاره به سیاست دولت برای تکمیل طرح های دارای پیشرفت فیزیکی بالا، گفت: سعی ما بر این است تا با حمایت و تخصیص اعتبار مورد نیاز بتوانیم طرح‌های بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی استان را در کوتاه‌ترین مدت ممکن به بهره برداری برسانیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha