برگزاری پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی در کرمانشاه

کرمانشاه - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از برگزاری پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت محصولات زراعی در این استان خبر داد.

علی چاله‌چاله روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این کاروان در راستای ابلاغ برنامه الگوی کشت ملی محصولات کشاورزی در سال زراعی جدید و تاکید وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اطلاع رسانی، آگاهی بخشی و پاسخ گویی به ابهامات و سوالات کشاورزان برنامه ریزی و اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این کاروان به عنوان الگوی کشت پاییزه سال ۱۴۰۲_۱۴۰۳ محصولات زراعی طی روزهای اول و دوم آبان ماه سال جاری در استان برگزار می شود افزود: این برنامه طی ۲ روز کاری برگزار خواهد شد و محل اجرای برنامه در سازه های ترویجی شامل کانون های یادگیری، مزارع نوآوری و سایت های الگویی خواهد بود.

چاله‌چاله افزود: مقرر شده در هر مرکز جهاد کشاورزی در هر روز یک کارگاه یا دوره، بازدید و یا روز مزرعه در محل سایت ها یا کانون های ترویجی برگزار گردد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: در پنجمین کاروان ترویج بهره وری آموزش هایی در حوزه توسعه کشت قراردادی محصولات کشاورزی، افزایش بهره وری مصرف آب، کاهش سطح زیر کشت محصولات آبی و استفاده از آب سبز در دیمزارها، جهش تولید در دیمزارها، کاهش ضایعات، بیمه محصولات کشاورزی، مدیریت مخاطرات و تاب آوری، انتقال و نشر دانش و فناوریهای نوین دنبال خواهد شد.

چاله‌چاله ادامه داد: این کاروان ترویجی با همکاری و مشارکت صندوق بیمه محصولات کشاورزی، ناظرین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ، کارشناسان سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، بسیج مهندسان کشاورزی و منابع طبیعی، کانون کشاورزان خبره، کارشناسان بخش زراعت برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مسوولیت برگزاری کاروان ترویج بهره وری در سطح شهرستان ها بر عهده مدیر شهرستان و در سطح مرکز بر عهده مسئول مرکز خواهد بود ابراز امیدواری کرد برگزاری پنجمین کاروان ترویج بهره وری تاثیر بسزایی در ترویج بهره وری در بخش کشاورزی داشته باشد.

به گزارش ایرنا، پنجمین و بزرگترین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت ملی محصولات زراعی کشت پاییزه سال ۱۴۰۳-۱۴۰۲، با محوریت کشاورزان خبره در بیش از ۲ هزار و ۵۰ سازه ترویجی سراسر کشور به طور همزمان برگزار خواهد شد.

مخاطبان این برنامه کشاورزان تولیدکننده محصولات زراعی کشت آبی و دیم پاییزه گندم، جو، چغندرقند پاییزه، کلزا، گلرنگ، کاملینا، نخود، عدس سبزی و صیفی برداشت پاییزه، مددکاران ترویجی و مدیران عامل تشکل‌های بخش کشاورزی هستند.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند؛ این استان با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی که چهار درصد کل محصولات تولیدی در کشور است یکی از قطب های کشاورزی به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha