«غزه تنها نیست»: همدردی رادیو با مردم فلسطین

تهران- ایرنا- شبکه‌های مختلف رادیویی با ویژه‌برنامه‌هایی جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را محکوم و با رزمندگان مقاومت اعلام همبستگی می‌کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی معاونت صدا، شبکه‌های مختلف رادیویی ضمن اطلاع رسانی به موقع از وقایع «طوفان الاقصی» با تهیه و تولید برنامه‌هایی به موضوع روز اول جهان اسلام، غزه می‌پردازند و جنایات ضدبشری رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان را محکوم و با رزمندگان مقاومت اعلام همبستگی می‌کنند.

رادیو گفت و گو با بیش از ۲ هزار دقیقه به غزه پرداخته است

رادیو گفت و گو از دقایق اول شروع عملیات طوفان الاقصی به گفت و گو و تحلیل پیرامون این اقدام تکان دهنده محور مقاومت با کارشناسان و صاحب نظران پرداخت و در قالب ۲۵ برنامه و حضور بیش از ۵۰ صاحب نظر، ابعاد مختلف عملیات طوفان الاقصی را در ۴۰ محور تخصصی بررسی کرد.

برنامه‌های تخصصی این شبکه که در این مدت به صورت ویژه به تحولات فلسطین پرداخته و می‌پردازد، می‌توان به برنامه «گفت و گوی سیاسی» به منظور ارتقای افق نگاه و سطح تحلیل مخاطب از مباحث سیاسی از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۷:۳۰ و برنامه «امواج شبهه» با هدف رفتارشناسی رسانه‌های بیگانه روزهای یکشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۶ اشاره کرد. از دیگر برنامه‌های این شبکه می‌توان به مجله‌های خبری تحلیلی «رویداد» و «بدون خط خوردگی» که به تازه‌های حوزه سیاست می‌پردازد، اشاره کرد.

مستند رادیویی«فلسطین» در رادیو معارف

مستند رادیویی «فلسطین» در پی آنکه تاریخ فلسطین را از زمان اشغال آن تا به امروز واکاوی و نقش کشورهای غربی را در شکل گیری اسرائیل بیان کند. بررسی پیشینه تاریخی و دینی فلسطین با کارشناسی دکتر بختیاری زاده بیان خواهد شد، این برنامه را هر روز ساعت ۹:۳۰ از رادیو معارف بشنوید.

رادیو فرهنگ و چرایی اشغالگری اسرائیل

مجله صبحگاهی «صبح به وقت فرهنگ »هر روز ساعت ۶:۱۰ در بخش تعاملی فرهنگی به مظلومیت مردم فلسطین، پخش بیانات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) و ... «سرزمین من» ساعت‌۱۳ به تبیین چرایی اشغالگری اسرائیل و سیر تاریخی اشغال و.... می‌پردازد. «بازتاب» رادیو فرهنگ از ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن می‌رود و به بازتاب جنایات اسرائیل در غزه و خروش ملت آزاد خواهد پرداخت، علاوه بر این در فواصل پخش نیز به موضوع غزه اشاره می‌شود.

رادیو ایران و تداوم حمایت مسلمانان

«بحث روز» ساعت ۹:۳۰ صبح با حضور هادی ثروتی تحلیل گر مسائل بین‌الملل، ابوالفضل بابایی پژوهشگر تحولات غرب آسیا و افشین علا شاعر به بررسی آخرین تحولات فلسطین و خشم جهان از نسل‌کشی صهیونیست‌ها در غزه با بمب‌ها و مدیریت آمریکا می‌پردازد.

همچنین برنامه‌های «پلاک هشت»، «ورزش ایران»، «باغ هنر» و «سلام صبح بخیر ایران» نیز به موضوع غزه می‌پردازند.

رادیو تهران: «غزه تنها نیست»

شبکه رادیویی تهران همدردی خود با ملت مظلوم فلسطین و انزجار خود از رژیم کودک کش صهیونیسم را با تهیه و تدارک ویژه برنامه «غزه تنها نیست» تقدیم حضور مخاطبان می‌کند.

این شبکه هم‌پا و همدل با شیرزنان و دلاورمردان فلسطین در حمایت از مردم مظلوم غزه با ویژه برنامه «غزه تنها نیست» به مدت یک هفته از سه گروه برنامه ساز در نوبت صبحگاهی با گروه فرهنگ، جامعه و سلامت، نوبت نیمروزی؛ گروه تاریخ و معارف و پخش عصرگاهی با گروه ورزش و تفریحات از جنبه‌های مختلف علاوه بر تبیین ماهیت رژیم صهیونیستی، جنایت‌های اسرائیل غاصب در سرزمین‌های اشغالی را تقبیح می‌کند.

این برنامه در گفت وگو با اقشار مختلف مردم از هنرمندان، ورزشکارن، جامعه پزشکی و امدادگران گرفته تا مسئولان و دست اندرکاران که همدردی و حمایت از همتایان خود را فریاد می‌زنند و خشم و انزجار خود را از نقض آشکار قوانین و حقوق بشر توسط رژیم غاصب اعلام می‌کنند.

این ویژه برنامه شنبه تا چهارشنبه حوالی ساعت ۷:۱۵، ۱۵:۱۵ و ۱۷:۳۰ به روی آنتن شبکه رادیویی تهران موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز یا روی موج ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز می‌رود.

رادیو پیام و «پیام مقاومت»

برنامه « پیام مقاومت» به مدت ۲ دقیقه به صورت شناور به موضوع تحلیل عملیات طوفان الاقصی توسط کارشناسان می‌پردازد.

رادیو جوان و پوشش دقیق وقایع غزه

برنامه «اینجا شب نیست»، «آنسوی مه»، «جوان ایرانی سلام» و «جوونی مجاز» رادیو جوان در برنامه‌های خود به تحلیل و بررسی خشونت‌های رژیم اشغالگر قدس، از جمله حملات بیمارستان غزه و کشتار مردم بی‌گناه غزه، و همچنین حمایت آشکار آمریکا و اروپا از رژیم صهیونیستی پرداخته است. برنامه «جوان ایرانی سلام» رادیو جوان این شبکه رسانه‌ای تلاش می‌کند تا با پوشش دقیق این وقایع، شناخت عمومی را نسبت به جنایات صورت گرفته افزایش دهد و به جهان نشان دهد که جامعه بین‌المللی نسبت به این وضعیت نگران است.

رادیو ورزش و پخش سرودهای مقاومت

شبکه رادیویی ورزش بیش از ۲۰۰ دقیقه در برنامه‌های پخش خود در قالب «متن» و «پخش سرودهای مقاومت» به موضوع غزه پرداخته است. در حال حاضر هم برنامه‌های «صبح و ورزشم» و «عصرانه» به تناوب به این موضوع می‌پردازد.

رادیو نمایش و اعلام همدردی هنرمندان

گفت و گوی مجله رادیویی «استودیو هشت» رادیو نمایش با فرزاد حسنی در رابطه با آخرین تحولات فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی ...شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۸:۱۵ از دیگر برنامه‌های این رویداد سیاسی است.

همچنین هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش این ننگ را بر نتابیدند و ساکت ننشستند و اعلام کردند که همه ما در کنار مردم مظلوم و بی دفاع غزه هستیم و این جنایت بر علیه بشریت را محکوم می‌کنیم.

رادیو قرآن و کودکان غزه

برنامه «تسنیم» مجله صبحگاهی رادیو قرآن که به صورت اختصاصی به موضوع غزه می‌پردازد، این برنامه هر روز از ۶:۳۰ تقدیم شنوندگان می‌شود. در برنامه «برنا» نیز به باتوجه به اینکه ویژه نوجوانان به صورت خاص‌تر به کودکان غزه می‌پردازد، این برنامه هر روز ساعت ۱۸ تقدیم شنوندگان می‌شود. ویژه برنامه‌های صبحگاهی و زنده رادیو قرآن هر روز در بخشی از برنامه به موضوع غزه پرداخته و آخرین تحولات را به سمع شنوندگان می‌رساند.

به منظور نجات و پیروزی مردم مظلوم فلسطین، رادیو قرآن اقدام به راه‌اندازی پویش ختم صلوات کرد. مخاطبان با ارسال پیامک به شماره ۳۰۰۰۰۱۱۴ به تعداد صلوات هایی که مدنظر دارند، داوطلبانه در این پویش و ختم صلوات جمعی شرکت کنند.

«حمایت از مردم مظلوم فلسطین» روی موج سلامت

ویژه برنامه «غزه تنها نیست» این شبکه رادیویی به منظور حمایت و همدلی با مردم مظلوم فلسطین در پی حمله رژیم صهیونیستی به بیمارستان المعمدانی، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۵ و ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ از صدای دانش، نشاط و آرامش پخش می‌شود.

برنامه‌های شبکه رادیویی سلامت به طور ۲۴ ساعته از موج اف.ام ردیف ۱۰۲ مگاهرتز تقدیم شنونده رادیو سلامت خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha