استاندار زنجان:‌ هزینه در موضوع شهادت رزق معنوی برای کشور دارد

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان با تاکید بر اینکه ارگان‌ها و بخش‌های مختلف هزینه‌کرد در موضوع شهادت را هزینه اضافی نپندارند، گفت: به هر میزان در این بخش کار شود جا دارد چراکه این فرهنگ رزق معنوی برای کشور به همراه دارد.

به گزارش ایرنا، محسن افشارچی روز یکشنبه در جلسه ستاد کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، با تاکید بر اینکه مفهوم شهادت و ترویج این فرهنگ در کشور بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: باید باور داشته باشیم که انرژی که شهدا در جامعه جاری و ساری کرده‌اند عامل مهمی در گذر از مشکلات است و به این موضوع با این دیدگاه باید نگریست.

استاندار زنجان شهدا را رزق معنوی و اجتماعی ایران اسلامی دانست و گفت: فرهنگ شهادت باعث بقای انقلاب اسلامی و ترویج آن در بین آزادگان جهان شده است.

وی تصریح کرد: در اتفاقات ادوار مختلف کشور که اگر در هر نقطه دیگر بود باعث تزلزل در امور می‌شد انرژی شهدا بود که باعث پابرجایی گفتمان انقلاب اسلامی شد و این نکته را نباید از نظرها دور داشت.

استاندار زنجان در بخش دیگری وظیفه آموزش‌ و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را حائز اهمیت دانست و یادآورشد: نسل‌های آینده باید با این مفهوم آشنا شوند و انتظار داریم در این بخش بیش از گذشته کار و برنامه اجرا شود.

افشارچی به مظلومیت مردم فلسطین نیز اشاره کرد و گفت: این روزها شاهد قتل عام زنان و کودکان در غزه هستیم و رژیم اسرائیل با همه توان در حال از بین بردن مردم است ولی باید به این نکته توجه داشته باشند که انرژی که از شهادت این افراد در جامعه جاری می‌شود قطعا روزی باعث نابودی این رژیم جعلی خواهد شد.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان نیز گفت: یک هزار و ۳۳۳ نفر از والدین شهدای زنجان در قید حیات هستند که باید از ظرفیت این عزیزان در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نحو احسن استفاده شود.
عباس برزگر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام اظهار داشت: باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها در حوزه ایثار و شهادت استفاده و اصول کار در ابتدای سال مشخص شود و به کلی گویی خلاصه نشود.
وی خاطرنشان کرد: گاهی یک سری فعالیت‌ها در حوزه ایثار و شهادت انجام می‌شود که باید ببینیم چقدر در عمل به فرمایشات رهبری موفق هستیم و این نگاه را همواره مورد توجه قرار دهیم.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با بیان اینکه تقریبا هر 2 هفته یکبار برای شهدا جلساتی برگزار می‌شود اما باید در این خصوص همه پای کار باشند، افزود: در این خصوص با پارک علم و فناوری تفاهم‌نامه‌ای جهت راه‌اندازی سامانه جامع اطلاعات شهدای والامقام استان زنجان با همکاری یکی از شرکت‌های دانش بنیان به امضا رسیده است تا از طریق این سامانه فرهنگ ایثار و شهادت نیز منتقل شود.
وی خواستار اجرای برنامه‌های تاثیرگذار در حوزه ایثار و شهادت شد و تصریح کرد: باید از ظرفیت مردمی به نحو احسن استفاده شود، چراکه هر وقت این اتفاق افتاده کارها خوب پیش رفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha