اشتیه: حمایت کورکورانه از اسرائیل مجوزی برای کشتار است

تهران – ایرنا - محمد اشتیه نخست وزیر تشکیلات خودگران فلسطین در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: حمایت کورکورانه از رژیم اسرائیل مجوزی برای کشتار و قتل عام است و حامیان این رژیم سبزترین چراغ سبز را برای ادامه حملات به غزه، نشان داده‌اند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، اشتیه در این مصاحبه اختصاصی اظهار داشت: جو عمومی که هم اکنون بر اسرائیل حاکم است جو انتقام جویی است و باید چنین اشتیاقی برای کشتار و قتل عام متوقف شود.

وی با تاکید بر اینکه این اقدام را باید محکوم کرد، افزود: کشتار هر انسانی که محق مرگ نیست باید محکوم شود. تاکنون بیش از یکهزار و ۶۰۰ کودک سلاخی و بیش از ۷۰۰ زن در غزه کشته شدند؛ تحت هیچگونه شرایط نباید شاهد کشتار انسان های بی گناه بود.

اشتیه به این رسانه تصویری آمریکایی همسو با رژیم صهیونیستی گفت: فاجعه فلسطین مختص به هفتم اکتبر (۱۵ مهر ۱۴۰۲) نبوده و از آنجا آغاز نمی شود و فاجعه فلسطینیان از ۷۵ سال پیش شروع می شود؛ ما (همواره) با صدای بلند و حتی با فریاد گفته‌ایم که نیازمند یک راه حل هستیم.

وی ادامه داد: حال و هوای انتقامجویی و آماده شدن برای عملیات (نظامی) زمینی که به بهای جان هزاران فلسطینی خواهد بود، چیزی است که باید (اکنون) بر آن متمرکز شد و آنرا متوقف ساخت.

اشتیه گفت: راهبرد رژیم اسرائیل منزوی نگاه داشتن غزه است. ساکنان منطقه (از این موضوع) خشمگین و افسرده هستند و فاقد شغل و زیر خط فقر به سر می برند. حتی یک زندگی معنا داری در غزه وجود ندارد و آنچه امروز که از ابعاد ویرانی در غزه شاهدیم، نشان دهنده یک اقدام جنایتکارانه است.

وی اضافه کرد: ما یک پرسش ساده داریم. آیا ایالات متحده آمریکا آماده است به طرف اسرائیلی بگوید که تجاوز و چنین اقدامات (فجایعی) را متوقف سازد؟ ما چنین اطمینانی نداریم.

اشتیه در واکنش به این سخنان مجری که آمریکا کاملا روشن ساخته که اسرائیل حق دفاع از خود دارد و این به معنی حمایت از تلاش های اسرائیل برای نابودی حماس است، گفت: حمایت کورکورانه از رژیم صهیونیستی مجوزی برای کشتار و قتل عام است و امیدوارم که ایالات متحده در چنین مسیری قرار نگیرد. اسرائیل تحت تهدید موجودیت قرار ندارد و کاخ سفید و شخص رئیس جمهوری آمریکا باید از دو طرف بخواهد تا با یکدیگر بدنبال یافتن یک راه حل مسالمت آمیز باشند. تشویق اسرائیل به نابود کردن مردم غزه راه حلی ایجاد نمی کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگران فلسطین اظهار داشت: به این وضعیت نگاه کنید که چه کسانی هم اکنون در غزه در حال کشته شدن هستند؟ کودکان، زنان و افراد سال خورده. مساجد و کلیساها نیز ویران می شوند. این جنگ علیه حماس نیست بلکه جنگی است علیه مردم فلسطین، حال چه در غزه چه در کرانه باختری و چه در بیت المقدس باشند.

وی در پاسخ به این پرسش که نقش آمریکا در تضمین آینده‌ای عادلانه و منصفانه برای مردم فلسطین چیست؟ گفت: اگر اراده آنرا داشته باشند قادرند که این کار را انجام دهند اما متاسفانه و خیلی صریح به شما بگویم که دولت کنونی آمریکا اراده سیاسی برای پایان دادن به این مناقشه ندارد و آنرا مدیریت می کند. در این زمینه نیاز به یک اجماع و تلاش بین المللی هستیم.

اشتیه افزود: آنهایی که به تل آویو رفتند تا حمایت خود را از اسرائیل به نماش گذارند، بدبختانه سبزترین چراغ سبز را به اسرئیل برای ادامه حملات به غزه نشان دادند؛ حمایت بین المللی باید برای صلح باشد، حمایت بین المللی نباید برای عداوت و تجاوزگری باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha