جلوگیری از بروز مشکل در آب شرب ۳۰۰ روستای آذربایجان‌غربی/۹۶۹ روستا آبرسانی می‌شود

ارومیه – ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با اشاره به جلوگیری از بروز مشکل آب شرب در ۳۰۰ روستای استان گفت: در این راستا اقدامات مختلفی به ویژه برای تجهیز منابع آبی روستایی و کاهش اتفاقات صورت گرفت.

به گزارش ایرنا، محمد اشرفی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تجهیز مخازن ذخیره و چاه های اب، ساماندهی شبکه های انتقال و توزیع و همچنین پیگیری و رفع سریع و حتی در برخی موارد پیش دستانه اتفاقات از جمله مواردی بود که در تابستان امسال صورت گرفت.

وی اضافه کرد: در تابستان امسال با وجود گرمای هوا و کاهش بارش های سالانه، با همه توان در راستای تامین آب شرب شهروندان و روستاییان در آذربایجان غربی تلاش کردیم و مشکلات در این خصوص به حداقل رسید.

وی اظهار کرد: در کنار اجرای این طرح ها، برنامه ریزی های کلانی نیز در راستای آبرسانی به روستاهای آذربایجان غربی در دست اجراست که یک طرح ۳۶۹ روستایی و یک طرح ۶۰۰ روستایی در این خصوص تمهید شده است.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب آذربایجان غربی ادامه داد: در قالب طرح ۳۶۹ روستایی با صرف افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال، به این تعداد روستا در شهرستان های مختلف استان آبرسانی صورت گرفته و مردم این مناطق از آب پایدار برخوردار خواهند شد.

اشرفی گفت: این طرح با همراهی قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در قالب طرح های محرومیت زدایی اجرایی می وشد.

وی افزود: در طرح دیگری قرار است ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی با صرف هزاران میلیارد ریال اعتبار از آب پایدار برخوردار شوند.

وی اضافه کرد: با اجرای کامل این ۲ طرح، نزدیک به ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی از آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد که در نوع خود، این اقدام بی نظیر است.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر بیش از ۲هزار روستای آذربایجان غربی تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند؛ جمعیت این تعداد روستا حدود یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.

جمعیت روستایی آذربایجان غربی طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر تخمین زده شده بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha