مک‌کارتی از هرج‌ومرج در مجلس نمایندگان آمریکا پرده برداشت

تهران-ایرنا- درحالیکه مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل انتخاب رئیس بعدی با هرج و مرج مواجه است، «کوین مک کارتی» رئیس پیشین این مجلس اعلام کرد که جمهوری‌خواهان در «موقعیت بسیار بدی» قرار دارند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای هیل، مک کارتی چند هفته پیش با رای‌گیری دو حزبی از سمت خود برکنار شد و مجلس نمایندگان آمریکا در میان بحران‌های متعدد از جمله درگیری ادامه‌دار اسرائیل و حماس و تعطیلی قریب‌الوقوع دولت بدون رئیس باقی ماند.

رئیس پیشین مجلس نمایندگان آمریکا تاکید دارد که «اکنون در موقعیت بدی قرار داریم».

جیم جردن محافظه‌کار جمهوریخواه تندرو این هفته سه بار در تلاش برای کسب صندلی شکست خورد.

تصمیم برای استیضاح مک کارتی، به پیشنهاد مت گاتز یکی از نمایندگان جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا و وفادار به دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا انجام شد که رهبری بخشی از محافظه‌کاران تندرو در حزب جمهوری‌خواه را بر عهده دارد.

هفت تن از هشت جمهوری‌خواهی که به دموکرات‌های مجلس نمایندگان پیوستند تا مک‌کارتی را از سمت خود برکنار کنند، گفته‌اند حاضرند مجازات اقدامات خود را بپذیرند در صورتیکه مخالفان جیم جردن برای دستیابی به ریاست مجلس تغییر نظر بدهند.

مت گاتز گفت: مخالفان جیم جردن هیچ درخواست و هدفی ندارند، آن‌ها هیچ مقصودی ندارند جز اینکه ببینند ما هشت نفر برای برکناری مک کارتی عواقبی را متحمل می‌شویم. بنابراین ما حاضریم انتقاد، مجازات، تعلیق، حذف از کنفرانس جمهوری‌خواهان را بپذیریم تا ببینیم جیم جردن را به عنوان رئیس مجلس انتخاب می‌کنند.

به گزارش ایرنا، جیم جردن جمهوری‌ خواهی است که در زمان دو بار استیضاح ترامپ طی سال‌ ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ حامی او بود و حالا ترامپ از خالی بودن پست مک کارتی استفاده کرده و با اعمال قدرت در کنگره یکی از افراد وفادار خویش (جیم جردن) را به صندلی ریاست مجلس آمریکا نشانده است.

او همچنین به عنوان یکی از وفادارترین محتدان ترامپ در کنگره مشهور است؛ به ویژه در طول مراحل استیضاح و ترویج ادعاهای ترامپ مبنی بر اینکه انتخابات ۲۰۲۰ با تقلب گسترده خدشه دار شده است.

در ابتدای آگوست (مرداد/ شهریور) ۲۰۲۰، او اعلام کرد که دموکرات‌ها در تلاش برای تقلب در نتایج انتخابات از طریق رای‌های پستی هستند. وی مصاحبه‌های متعددی انجام داد و اصرار داشت که ترامپ در انتخابات پیروز شده است. او همچنین در یک گردهمایی Stop the Steal در پنسیلوانیا و در مجلس نمایندگان سخنرانی کرد و صبح روز ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) ۲۰۲۱، برای اعتراض به نتایج انتخابات آریزونا حاضر شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha