تعامل دولت با بخش خصوصی، ثمرات اثربخشی در حوزه میراث فرهنگی داشته است+فیلم

یزد-ایرنا- معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تعامل و همراهی دولت و بخش خصوصی در حوزه میراث فرهنگی در راستای سیاست‌های دولت خدمتگذار سیزدهم است و ثمرات بسیار مثبت و اثربخشی برای این حوزه داشته است .

به گزارش ایرنا، "جواد واحدی" روز یکشنبه در مراسم معارفه مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد افزود: این حوزه در رقابت با نفت مطرح شده و حتی در برخی موارد از نفت نیز سبقت گرفته و خوشبختانه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان یکی از راهبردهای مهم نظام تبدیل شده است.

وی ادامه داد: گردشگری به عنوان یک صنعت در کنار نفت مطرح شده است؛ در برنامه ششم، فقط ۲ کلمه در این مورد نوشته شده بود که باید ارتقا می دادیم و لذا در ۲ فصل برای میراث فرهنگی نوشته شد و به عنوان یکی از راهبردهای نظام مطرح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: هر وقت به استان یزد آمدم بر تجربیات بنده افزوده شد و استاندار یزد از استانداران موفق کشور به ویژه در حوزه میراث فرهنگی است و با درایت استاندار یزد تعامل و هم افزایی بین دستگاههای اداری و میراث مثال زدنی است.

مهران فاطمی، استاندار یزد نیز در این مراسم گفت: یزد جهانی، پتانسیل های بسیار زیادی دارد و بویژه مردم دارالعباده که در کشور زبانزد هستند و این فرهنگ مردمی و همچنین آثار بی بدیلی که به یادگار مانده و استعدادهای سرشار این مرز و بوم به کمک میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی آمده است.

سید محمد رستگاری، مدیر کل جدید میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز در این مراسم گفت: از اعتماد استاندار و مسئولان میراث قدردانی می کنم و انشالله در راستای اعتلای این حوزه تلاش خواهیم کرد و من خودم بزرگ شده بافت قدیم هستم و افتخار می کنم که در خدمت جامعه میراثی استان یزد هستم.

احمد آخوندی، مدیرکل سابق میراث فرهنگی استان یزد نیز در این مراسم گفت: در دوره مسئولیت اینجانب سیاست هایی اجرا شد که برنامه محوری ، شایسته سالاری ، استفاده از ظرفیت همه ارگانها و ادارت استان برای ارتقای میراث فرهنگی ، تشکیل شورای توسعه گردشگری ، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مردمی ، دیده شدن همه بخش ها و توجه به زیر ساخت ها ، توجه به آموزش و ارتباط سازنده با دانشگاه های استان، تاسیس مراکز خلاقیت نوآوری ، مردم محوری در بافت قدیم بخشی از این برنامه ها است .

در این مراسم از زحمات احمد آخوندی ابراهیم آبادی که به عنوان دستیار ویژه استاندار منصوب شده قدردانی و سید محمد رستگاری به عنوان مدیرکل جدید میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد معرفی شد .

استان یزد بیش از یکهزارو ۶۰۰ اثر تاریخی و فرهنگی دارد و یکی از قطب های اصلی گردشگری ایران محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha