۱۱ کودک در استان مرکزی به فرزند خواندگی پذیرفته شدند

اراک - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: ۱۱ کودک در نیمه اول امسال در این استان با لحاظ شرایط قانونی به خانواده‌های صلاحیتدار برای فرزند خواندگی سپرده شدند.

به گزارش ایرنا، «محمود حسین‌آبادی» روز یکشنبه در گردهمایی خانواده‌های فرزندپذیر استان مرکزی در اراک، افزود: این کودکان شامل ۹ کودک به عنوان فرزندخوانده و ۲ کودک به عنوان امین موقت هستند.

وی بیان کرد: اکنون ۳۹ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست در مراکز شبانه‌روزی و مراکز شبه خانواده تحت نظارت بهزیستی استان مرکزی و۱۲ کودک معلول و بیمار نیازمند پیگیری‌های خاص در مراکز توانبخشی نگهداری می‌شوند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: اشتیاق خانواده‌ها به فرزند خواندگی کودکان زیر ۲ سال، سالم و دارای شرایط خاص از نظر ظاهری است اما تلاش می‌شود تا نوع نگاه خانواده‌ها به پذیرش فرزند از مراکز بهزیستی تغییر کند.

حسین‌آبادی با تاکید بر تجربه کانون گرم خانواده برای کودکانی که شرایط خاص و ویژه دارند، افزود: هر چقدر در این مراکز شرایط و امکانات برای کودکان و نوجوانان بدسرپست فراهم باشد اما جای کانون گرم خانواده را نمی‌گیرد.

وی بیان کرد: در طرح امین موقت، کودکان بدسرپرست، در فضای گرم خانواده قرار می‌گیرند و آن را تجربه می‌کنند اما باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود و فرهنگ‌سازی لازم در این زمینه صورت گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: فرهنگ سازی و تبیین فرزندخواندگی در جامعه باید نهادینه شود تا خانواده‌هایی که شرایط لازم را دارند، بیشتر به نگهداری کودکان دارای شرایط خاص توجه کنند و در جمع گرم خانواده حضور پیدا کنند.

معاون امور اجتماعی ادار کل بهزیستی استان مرکزی نیز با اشاره به ۳۰ مهرماه روز فرزند خواندگی گفت: سازمان بهزیستی سالیانه برنامه‌ای برای تجلیل از خانواده‌ها دارد و این روز متناسب با تصویب قانون حمایت از اطفال و نوجوانان است و روز ملی فرزند خواندگی نام دارد.

«محمدعلی اله‌دادی» با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی به موضوع تسریع و تسهیل شرایط واگذاری کودکان به خانواده های واجد شرایط، افزود: خانواده به عنوان اصلی‌ترین نهاد پرورش روحی، جسمی و روانی انسان، نقشی بی‌بدیل در پرورش کودکان دارد و به همه همکاران و مراکز تحت نظارت توصیه می‌شود در راستای رساندن فرزندان بهزیستی به آغوش خانواده‌ها تلاش کنند.

وی درباره فرایند فرزندپذیری توضیح داد: ثبت‌نام فرزندخواندگی بهزیستی، از طریق این سامانه پس از انجام مراحل مربوطه و تکمیل فرم‌های مربوطه مطابق روند نحوه تکمیل فرم مقرر در سایت، انجام می‌شود و پیگیری این درخواست نیز از طریق سامانه مزبور، بخش پیگیری پرونده، امکان پذیر است.

۶۵ هزار توانجو در استان مرکزی از خدمات بهزیستی استفاده می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha