افسران و سیاستمداران صهیونیست خواستار استعفای نتانیاهو شدند

تهران- ایرنا- چندین مقام کنونی و پیشین رژیم صهیونیستی، ناتوانی اسرائیل در پیش‌بینی حمله حماس را بزرگترین شکست از زمان تاسیس این رژیم ارزیابی کردند و خواستار استعفای فوری «بنیامین نتانیاهو» شدند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه گاردین در مطلبی نوشت: افسران نظامی و سیاستمداران پیشین رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را مسئول تمام شکست های منجر به حمله حماس می دانند و از همین رو از وی خواسته اند از سمت خود کناره گیری کند.

ایهود باراک نخست‌وزیر پیشین اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه انگلیسی آبزرور حمله حماس را «شدیدترین ضربه‌ای دانست که اسرائیل از زمان تاسیس تا به امروز متحمل شده» و گفت: «من باور نمی‌کنم مردم به رهبری نتانیاهو در بحبوحه چنین رویداد ویرانگری، اعتماد داشته باشند».

وی به عنوان یکی از چهره های شناخته شده رژیم صهیونیستی، حمله غافلگیرانه هفتم اکتبر (۱۵ مهر) حماس را «یک شکست بزرگ» توصیف و تاکید کرد: واضح است که این سهل انگاری و شکست در چندین سطح به ویژه سطوح امنیتی و اطلاعاتی رخ داده است.

این مقام پیشین صهیونیست همچنین نسبت به اینکه مسئولیت این شکست به صورت مستقیم متوجه چه کسی یا کسانی است، گفت: «تصمیم گیری در مورد اینکه در واقع چه اتفاقی افتاده آسان نیست، اما بی تردید مردم اعتماد خود را به ارتش و رهبری سیاسی از دست داده اند.»

انتقاد باراک از نتانیاهو به دلیل شکست اخیر در برابر حماس در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی همین حالا هم با انتقادات گسترده از سوی بسیاری از صهیونیست ها، رهبران نظامی و دیگر مقامات سابق این رژیم روبرو است از طرف دیگر در یک محاکمه به دلیل اتهامات گسترده ای از جمله کلاهبرداری، نقض اعتماد عمومی و دریافت رشوه درگیر است.

باراک در بخش دیگری از مصاحبه خود با آبزرور تاکید کرد: «در حالیکه نتانیاهو مسئول شدیدترین شکست دولت در تاریخ اسرائیل است، نمی تواند آن را از میان چنین بحران سیاسی و استراتژیکی به بیرون هدایت کند. بنابراین باید راهی برای جایگزینی وی در دولت پیدا کرد».

بر اساس گزارش گاردین، یک رئیس سابق ستاد نیروهای نظامی اسرائیل هم ضمن ناکارآمد خواندن دولت نتانیاهو، تاکید کرد که وی باید همین حالا استعفا دهد.

دان حالوتس رئیس پیشین ستاد مشترک ارتش اسرائیل و فرمانده نیروی هوایی اسرائیل نیز ضمن تایید شکست رژیم صهیونیستی در برابر حمله غافلگیرکننده حماس در هفتم اکتبر، در مصاحبه با گاردین گفت: «از نظر من [نتانیاهو] باید همین حالا که ما با هم صحبت می کنیم استعفا دهد. افراد بهتری برای مدیریت وجود دارند».

نتانیاهو نابودکننده اسرائیل است

وی اضافه کرد: «نتانیاهو فکر می‌کند که او بالاتر از خداست، فکر می‌کند که منجی اسرائیل است و متاسفانه ما نتوانستیم توضیح دهیم که برعکس، او نابودکننده اسرائیل است و مسائل شخصی را بر منافع کشور ترجیح می دهد».

این فرمانده نیروهای هوایی رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: «نظرات مختلفی وجود دارد، اما من فکر می کنم که عقیده من در این خصوص بیانگر نظر دستکم نیمی از مردم اسرائیل باشد».

آوی ملامد مقام سابق اطلاعاتی اسرائیل هم در این مورد گفت: «معلوم است که دولت نتانیاهو از بسیاری جهات ناکارآمد است. این احساسی است که بسیاری از اسرائیلی‌ها دارند و به وضوح می‌گویند این دولت یک فاجعه است».

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری را با نام «طوفان الاقصی» از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین، تنها ظرف ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha