۹۰ طرح عمرانی توسط موسسه امین در شمال غرب کشور اجرایی شده است

ارومیه - ایرنا - مدیرعامل موسسه امین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: ۹۰ طرح توسط این موسسه اجرایی شده که ۷۵ طرح در آذربایجان‌غربی و بقیه در دیگر استان‌های شمال غرب کشور بوده‌ است.

اسماعیل پناهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در ارومیه افزود: پروژه هایی مانند راهسازی و راه آهن، شبکه آبیاری در ۲۰ هزار هکتار، تونل، سد، ۹۸۲ کیلومتر راه مرزی، احداث سد سیلوه و سد زولا، یک‌هزار کیلومتر خطوط انتقال آب و ۲۲ هزار متر مربع ابنیه شبکه آبیاری و زهکشی دشت زنگنه از جمله این طرح‌ها بوده است.

مجتمع صنعتی تولیدی شهید خیراللهی در ارومیه به بهره برداری رسید

وی اضافه کرد: امروز نیز یک مجتمع صنعتی تولیدی محصولات بتن پلیمری و پلیمری در ارومیه با ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری افتتاح شد که تولید سلول‌های بتن پلیمری برای مواد معدنی از جمله مس و تولید لوله های بتن پلیمری برای جمع آوری آب‌های سطحی شهرها توسط این واحد انجام خواهد شد.

مدیرعامل موسسه امین ادامه داد: همچنین تولید میلگردهای پلیمری و اف ای بی یا قطعات برای مدارس پیش ساخته در این واحد قابل تولید است.

وی اظهار کرد: این سلول‌ها برای اولین بار در کشور تولید می شود ولی لوله ها قبلا تولید شده و میلگردها هم برای نخستین بار تولید می‌شود.

پناهی گفت: میزان اشتغالزایی در مجتمع صنعتی شهید خیراللهی ۱۴۰ نفر بوده و همه آنها از افراد بومی مشغول به کار شده اند.

وی افزود: در جنوب استان نیز معدن طلای زره شوران توسط این موسسه اجرایی می شود که در راستای توسعه آن هم فعالیت‌هایی در دستور کار است.

مدیرعامل موسسه امین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) اضافه کرد: در بخش محرومیت زدایی ۲۲ واحد مسکونی برای معلولان در ارومیه و شهرهایی نظیر پیرانشهر با همکاری بهزیستی استان اجرا شده و به اتمام رسیده و در تامین جهیزیه و خانه بهداشت و راه‌های مواصلاتی نیز اقداماتی داشته ایم که همچنان استمرار دارد.

به گزارش ایرنا، موسسه امین قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در استان های شمال غرب کشور فعالیت دارد و اقدامات عمرانی و محرومیت زدایی انجام می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha