۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85266938
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعریض و بهسازی جاده قیدار به ابهر نیازمند تامین اعتبار است

زنجان - ایرنا - سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با توجه به تردد زیاد وسایل نقلیه در مسیر قیدار به ابهر، تعریض این محور به صورت باند دوم در دستور کار است که به تامین اعتبار نیاز دارد.

سید احمد خلیلی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همزمان با اخذ مجوز و ردیف بودجه برای محور قیدار به ابهر، بهسازی و تعریض ۲۴ کیلومتر آن از حدفاصل "قیدار تا روستای دوتپه" پیمان سپاری شد.

به گفته وی، هشت کیلومتر از مسیر با اجرای عملیات خاکبرداری و ابنیه سازی در مرحله اجرای لایه های روسازی و آسفالت قرار دارد که به دلیل تخصیص نیافتن اعتبار با وقفه رو به رو شده است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تاکید کرد: تعریض محور قیدار به ابهر در خارج از جاده موجود و به صورت باند دوم در حال اجراست و با ترافیک عبوری مسیر تداخلی ندارد.

خلیلی با بیان اینکه شاهد افزایش تصادفات در مسیر ابهر به قیدار هستیم و مسئولان و مردم در این خصوص دغدغه دارند، افزود: مشکلات این مسیر طی هفته گذشته در جلسه کمیسیون ایمنی راه های استان با حضور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مسوولان استانی بررسی شد.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برنامه های کوتاه مدت همچون کنترل تصادفات مسیر و افزایش ایمنی راه مد نظر قرار گیرد.

خلیلی افزود: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان نسبت به افزایش ایمنی نقاط حادثه خیز مسیر با نصب علائم و آشکارسازی آنها و همچنین تعریض بخش هایی از مسیر از جمله گردنه "آقاج" اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: در این جلسه مقرر شد نمایندگان مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی نسبت به پیگیری تخصیص اعتبار مورد نیاز جهت تسریع در تعریض و بهسازی این مسیر اقدام کنند.

جاده قیدار ـ ابهر به طول ۶۰ کیلومتر مراکز شهرستان‌های خدابنده و ابهر را به هم متصل کرده است.

این راه ارتباطی به عنوان یک جاده شریانی به لحاظ داشتن تردد بالا، روزانه شاهد تصادفات زیادی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha