بیش از هفت هزار واقعه ولادت در چهارمحال و بختیاری ثبت شد

شهرکرد – ایرنا – مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: هفت هزار و۶۱ مورد واقعه ولادت در نیمه نخست امسال در این استان به ثبت رسید.

سید مهدی موسوی روز یکشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: از این تعداد واقعه ولادت سه هزار و ۶۵۲ تولد پسر و سه هزار و ۴۰۹ تولد دختر به ثبت رسیده است.

وی اظهار داشت: نسبت جنسیت ولادت در نیمه نخست امسال ۱۰۷ بود به این معنی که به ازای تولد هر یکصد دختر، ۱۰۷ پسر به دنیا آمده است.

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری با اشاره به ثبت هفت هزار و ۱۱۷ واقعه تولد در نیمه نخست سال گذشته گفت: نرخ ولادت در نیمه نخست امسال ۱۳.۸۹ صدم در هر هزار نفر است که نسبت به ۱۴.۶ در هر هزار نفر سال گذشته معادل ۱۷ صدم درصد در هزار نفر کاهش نشان می‌دهد.

نرخ مثبت ولادت در سه شهرستان چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری افزود: با وجود سیر کاهشی ولادت در نیمه نخست امسال؛ میزان ولادت در شهرستان‌های لردگان با تفاوت نرخ ۱.۵۳ بالاترین نرخ، سامان با چهار صدم و فارسان با ۶۷ صدم درصد در هزار نفر مثبت بوده است.

وی ادامه داد: همچنین شهرستان فلارد نیز با تفاوت نرخ ۲.۴ صدم درصد کاهشی‌ترین نرخ ولادت استان را در نیمه نخست امسال به خود اختصاص داده است.

موسوی گفت: در نیمه نخست امسال ۱۳۶ مورد ۲ قلو و ۶ مورد سه قلوزایی شامل ۲ مورد در شهرکرد، ۲ مورد لردگان و فارسان و بروجن هر کدام یک مورد به ثبت رسیده است.

وی یادآور شد: از مجموع ولادت‌های ثبت شده در نیمه نخست امسال ۱۵ مورد معادل ۲ دهم درصد از موالید مربوط به پدران ۶۰ سال و بیشتر بوده است.

کاهش ۲۲ صدم درصدی فوت در چهارمحال و بختیاری

به گفته موسوی، در نیمه نخست امسال ۲ هزار و ۲۲۴ واقعه فوت در چهارمحال و بختیاری به ثبت رسید که از این تعداد یک هزار و ۳۲۲ مورد مرد و ۹۰۲ مورد زن ثبت شده است.

وی با اشاره به کاهش ۲۲ صدم درصدی شاخص ثبت فوت در نیمه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته یادآور شد: نسبت جنسیت فوت ثبت‌شده در نیمه نخست امسال ۱۴۶.۶ دهم درصد (به ازای فوت هر یکصد زن، ۱۴۶.۶ مرد فوت می‌شود) است.

موسوی افزود: نرخ ثبت فوت در نیمه نخست امسال ۴.۳۷ در هر هزار نفر جمعیت ساکن استان است که این نرخ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴.۵۹ در هر هزار نفر جمعیت را نشان می‌دهد.

ثبت ۲ هزار و ۷۸۸ فقره ازدواج

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: در چهار ماه نخست امسال ۲هزار و ۷۸۸ واقعه ازدواج شامل ۲هزار و۲۳۷ واقعه شهری و ۵۵۱ واقعه روستایی به ثبت رسیده است.

موسوی ادامه داد: نرخ ثبت ازدواج در چهار ماه سال‌جاری۸.۲۳ صدم در هر هزار نفر بود که نسبت به نرخ ۸.۸۴ صدم درصد سال گذشته ۶۱ صدم درصد کاهش نشان می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته ۲ هزار و ۹۷۷ واقعه ازدواج در چهار ماه اول سال به ثبت رسید که از این تعداد ۲ هزار و ۳۱۵ مورد شهری و ۶۶۳ مورد روستایی بود.

نرخ افزایشی ازدواج در سه شهرستان چهارمحال و بختیاری

به گفته موسوی، تفاوت نرخ ازدواج در شهرستان‌های خانمیرزا با ۱.۲۳ در هر هزار نفر جمعیت، فلارد با نرخ ۷۸صدم و کیار با ۵۳ صدم بیشترین نرخ ازدواج در بین شهرستان‌های استان را به خود اختصاص داده‌اند.

وی افزود: میانگین سن ازدواج در چهار ماه نخست سال در چهارمحال و بختیاری برای زوج ۳۰.۵۶ صدم و برای زوجه ۲۴.۸۵ صدم سال به ثبت رسیده در حالی که این میانگین برای زوج در کشور ۳۰.۷۲ و برای زوجه ۲۷.۸۵ اعلام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین از مجموعه ازدواج‌های ثبت شده استان ۴۲ واقعه معادل ۱.۵ دهم در هر هزارواقعه ازدواج مربوط به مردان ۶۰ سال و بیشتراست.

ثبت ۵۱۲ واقعه طلاق در چهارمحال و بختیاری

به گفته مدیرکل ثبت احوال استان، در چهارماه اول امسال ۵۱۲ واقعه طلاق در استان به ثبت رسید که از این تعداد ۴۵۲ مورد شهری و۶۰ مورد روستایی بود.

وی ادامه داد: میانگین سن طلاق برای زوج درچهارمحال و بختیاری ۳۹.۱ و برای زوجه ۳۳.۷۹ صدم اعلام شده درحالی که این آمار در سال گذشته به طور میانگین برای زوج ۳۸.۱۸ و زوجه ۳۲.۶۷ بوده است.

روند کاهشی نرخ طلاق در پنج شهرستان

مدیرکل ثبت احوال چهارمحال و بختیاری گفت: تفاوت نرخ طلاق امسال در پنج شهرستان لردگان، کیار، فلارد، شهرکرد و بروجن در چهار ماه گذشته کاهشی و به ترتیب ۷۱، ۱۵، ۹، هشت و یک صدم درصد اعلام شده است.

به گفته موسوی، در حالی که نسبت ازدواج به طلاق در چهارمحال و بختیاری در چهارماه گذشته ۵.۴ (به ازای هر۵.۴ ازدواج یک طلاق ثبت شده) اعلام شد این شاخص در شهرستان کوهرنگ ۲۱.۷ دهم درصد رسیده است.

وی ادامه داد: از تعداد ۵۱۲ طلاق به ثبت رسیده ۱۷ واقعه معادل ۳.۳ دهم درصد مربوط به مردان ۶۰ سال و بیشتر و پنج واقعه معادل یک درصد نیز مربوط زنان ۶۰ سال و بیشتر است.

موسوی میانگین سن طلاق در کشور را برای زوج ۳۸.۷۷ و برای زوجه ۳۳.۹۶ اعلام کرد و گفت: این آمار در چهارمحال و بختیاری برای زوج ۳۹.۱صدم و برای زوجه ۳۳.۷۹ صدم احصا شده است.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با نزدیک به یک میلیون و ۱۶ هزار ۸۲۶ نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha