توقیف تراکتورهای فاقد پلاک و علایم هشدار دهنده در آذربایجان‌غربی آغاز شد

ارومیه - ایرنا - معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: طرح توقیف تراکتورهایی که پلاک و علایم هشدار دهنده ندارند، از امروز /یکشنبه/ به همت پلیس های تخصصی در استان آغاز شده است.

سرهنگ حیدر بابایی روز یکشنبه در گفت و گو ‌با خبرنگار ایرنا با اشاره به اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی با هدف برخورد با خودروهای متخلف در استان افزود: تراکتورهای فاقد پلاک و علایم هشدار دهنده به منظور پیشگیری از تصادفات توسط پلیس توقیف می‌شود چراکه مالکان تراکتورها باید نسبت به نصب پلاک، علائم و تجهیزات بازدارنده اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ناهمگونی سرعت تراکتورها با سایر وسایل نقلیه و غیرمنتظره بودن حضور آنها در سطح سواره‌رو برای رانندگان جاده‌ای و همچنین عدم برخورداری از سیستم روشنایی مناسب و علائم و تجهیزات بازدارنده جهت اطلاع و هوشیاری سایر رانندگان به ویژه در شب موجب افزایش سطح خطر و کاهش ضریب ایمنی در جاده‌ها شده است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با تاکید بر لزوم ارتقای امنیت رانندگان در جاده‌ها اظهار کرد: همچنین به منظور ارتقای امنیت اجتماعی و برخورد با رانندگان هنجارشکن در جامعه، طرح برخورد با خودروهای فاقد پلاک، هنجار شکن، خودروهای تغییر وضعیت داده شده، نقص فنی و شوتی به منظور کاهش جرائم رانندگی با اقتدار کامل در سطح استان اجرا می‌شود.

به گزارش ایرنا، در آذربایحان‌غربی به دلیل داشتن پتانسیل کشاورزی و بهره‌گیری از این ظرفیت، میزان استفاده کشاورزان از تراکتورها در حال رشد است و از این رو که این تراکتورها بدون روشنایی و پلاک درجاده‌ها تردد می‌کنند، تصادفات زیاد و در برخی موارد شدید را موجب شده و مورد انتقاد دیگر راننده‌ها قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha