سرمایه‌گذاران اروپایی به کرمانشاه می‌آیند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان کرمانشاه گفت که چند هیات اقتصادی و سرمایه‌گذار از اروپا برای فعالیت در بخش‌های مختلف اقتصادی استان تمایل دارند و بزودی وارد منطقه می‌شوند.

به گزارش ایرنا، محمود رشیدی‌ اقدم روز یکشنبه در جلسه ستاد سرمایه گذاری استان در استانداری از برنامه سفر هیات اقتصادی روسیه به کرمانشاه برای بررسی طرح های سرمایه گذاری خبر داد و گفت: یکی از طرح های مطرح شده تاسیس نیروگاه خورشیدی است.

وی گفت: از آنجایی که ایران در رده بندی روسیه جزو کشورهای دوست این کشور محسوب شده قرار است در ایران سرمایه گذاری کند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمانشاه همچنین از ابراز تمایل آلمانی ها به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و دارو، سرمایه گذاری یک کرمانشاهی ساکن انگلستان و سرمایه گذاری یک عراقی در صنایع غذایی به عنوان سایر طرح های سرمایه گذاری خارجی استان نام برد.

رشیدی‌اقدم در بخش دیگری از سخنانش ضرورت فعال شدن مجدد ساختمان مرکز خدمات سرمایه گذاری استان را یادآور شد که استاندار کرمانشاه ابراز امیدواری کرد این موضوع با همکاری رییس کل دادگستری استان حل و فصل شود.

سرمایه گذار نباید در استان سردرگم باشد

استاندار کرمانشاه نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه سرمایه گذار نباید در استان سردرگم باشد و نداند نقطه شروع او در این استان با چه کسی است، اولویت اول کرمانشاه را اشتغال دانست و افزود: بدون سرمایه گذاری به نتیجه نمی رسیم لذا باید خوراک لازم ستاد سرمایه گذاری استان فراهم شود.

محمدطیب صحرایی بیان کرد: مجموعه های پیشران سرمایه گذاری در استان کرمانشاه باید برای سرمایه گذار پیشنهادهای زیادی داشته باشد.

استاندار کرمانشاه همچنین بر لزوم حل مشکلات سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: نمایشگاه های اقتصادی نباید فقط محلی برای مطرح کردن ایده ها باشد بلکه به مکانی برای کمک به مجموعه های فعال سرمایه گذاری تبدیل شود.

وی تصریح کرد: دستگاه های اجرایی استان کرمانشاه فهرستی بالادستی از تسهیل گری آماده کنند به این معنا که صفر تا صد کار در مواجهه با سرمایه گذار اجرا شود.

صحرایی تاکید کرد: با همت جمعی ستاد سرمایه گذاری در استان را از نقطه صفر تا اجرای سرمایه گذاری فعال تر ببینیم که به این منظور لازم است اقدامات دبیرخانه ستاد به فرآیند تبدیل شود به گونه ای که فرآیندهای دعوت، استقبال ، جذب و تحکیم سرمایه گذاری روشن باشد.

وی گفت: خوشبختانه با همراهی جمعی مسیر اشتغال مولد، مفید و پایدار در استان به خوبی شروع شده تا کرمانشاه از فضای تلخ بیکاری فاصله بگیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha