اهداف عملکردی ارتقای نظام آموزشی تعیین شد

تهران -ایرنا - نمایندگان مجلس شورای اسلامی اهداف کمی سنجه‌های عملکردی ارتقای نظام آموزشی در مواردی چون ارتقای دانشگاه فرهنگیان و افزایش سرانه فضای آموزشی مدارس کشور را مشخص کردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، در نشست علنی نوبت دوم یکشنبه (۳۰ مهرماه) مجلس شورای اسلامی که از ساعت ۱۴ و ۲۰ دقیقه آغاز شد، ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه در دستور کار قرار گرفت و ماده (۸۷) به تصویب نمایندگان رسید.

اهداف عملکردی ارتقای نظام آموزشی تعیین شد

پیش از رای گیری، محسن نجفی خواه معاون سازمان برنامه و بودجه در این باره گفت: اهداف کمی که در کمیسیون تلفیق اضافه شده جز مصادیقی محسوب می‌شود که بر اساس مکاتبات بین دولت و مجلس دارای بار مالی زیاد تلقی است. به صورت مثال نسبت دانشجو معلم به هیأت علمی در دانشگاه فرهنگیان ۲ هزار و ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بار مالی دارد و همچنین سرانه آموزشی مدارس با کیفیتی که ذکر شده دارای ۲۶۳ هزار میلیارد تومان است که مجموع آن هزینه پیش‌بینی نشده به همراه داد.

نجفی خواه افزود: درخواست داریم برای بررسی دوباره این جدول به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شود.

محسن زنگنه دراین باره گفت: در حوزه دانشگاه فرهنگیان، باید به این سوال منطقی پاسخ دهیم که آیا دانشگاه فرهنگیان اهمیت دارد یا خیر. آیا تأکید رهبری این نیست که تمامی افراد و معلمان باید از مسیر دانشگاه فرهنگیان عبور کنند.

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه هفتم عنوان کرد: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان از نظر زیرساخت و فضا با مشکلاتی مواجه شده، بعضاً کلاس‌ها در فضای آزاد برگزار می‌شود و مراکزی را در دانشگاه فرهنگیان از داشتن هیأت علمی محروم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha