اندیشکده هندی: از منظر کشورهای جهان جنوب، غرب مسئول مستقیم کشتار در غزه است

تهران-ایرنا- رئیس یک اندیشکده هندی با تاکید بر اینکه از منظر کشورهای جهان جنوب، غرب مسئول مستقیم کشتار در غزه است، اعلام کرد که کشتار مردم مظلوم فلسطین در نوار غزه افکار عمومی در کشورهای جهان جنوب را علیه کشورهای غربی خواهد کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اسپوتنیک، در حالی بمباران نوار غزه از سوی صهیونیست ها ادامه دارد که رئیس جمهوری آمریکا بیش از ۱۰۵ میلیارد دلار از کنگره برای کی‌یف و اسرائیل کمک درخواست کرده است. جو بایدن این کمک را سرمایه‌گذاری هوشمند خطاب کرده است.

در حالی که غرب تحت رهبری آمریکا نسبت به افزایش تلفات غیرنظامیان بی‌توجه است و همچنان از رژیم اسرائیل علیه حماس حمایت می‌کند، بسیاری از کشورهای جهان جنوب این مسئله را زیر سوال می‌برند.

رابیندر ساچدوف تحلیلگر دیپلماسی اقتصادی و رئیس اندیشکده ایمجین ایندیا کشور هندوستان می‌گوید که کشورهای جهان جنوب بر خلاف سیاست‌های غرب عمل می‌کنند.

این متفکر هندی با طرح این سوال که «حق اسرائیل در دفاع از خودش تا چه حد است و دفاع از خود تا چه اندازه می‌تواند به تلفات غیرانسانی منجر شود؟» تاکید دارد: در شرایط کنونی، ادامه فشار بر کشورهای جهان جنوب برای حمایت از جنگ نیابتی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) علیه روسیه در اوکراین برای غرب دشوار خواهد بود چراکه جنگ غزه این مسئله را تحت تاثیر قرار داده است و بسیاری از کشورها با بمباران نوار غزه موافق نیستند.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، حملات هوایی اسرائیل به نوار غزه منجر به کشته شدن بیش از چهار هزار و ۳۰۰ نفر شده است که بیش از نیمی از آنها زنان و کودکان هستند. سازمان ملل متحد هشدار داده است که حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از ساکنان غزه آواره شده اند.

ساچدف گفت: کشورهای جهان جنوب مثل برزیل، هند و آفریقای جنوبی نسبت به جنایت علیه بشریت در نوار غزه حساس هستند و می‌تواند معادلات را تغییر دهد.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: اگر از منظر فقط بشردوستانه به این مسئله نگاه کنیم، کشورهای جهان جنوب به کشتار مردم غزه به چشم حادثه‌ای نگاه می‌کنند که مسئول مستقیم آن غرب است و در واقع افکار عمومی در کشورهای جهان جنوب بر خلاف منافع آمریکا خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha