فرماندار ویژه شاهرود: اطلاع‌رسانی خدمات دولت افزایش مشارکت در انتخابات را به دنبال دارد

شاهرود - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه شاهرود با بیان اینکه اطلاع‌رسانی مناسب خدمات دولت افزایش مشارکت در انتخابات را به دنبال دارد، گفت: عملکرد دستگاه‌های اجرایی باید از سوی رسانه‌ها به مردم اطلاع‌رسانی و از این طریق، ایمان و امید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوطالب جلالی عصر یکشنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی شاهرود در فرمانداری این شهرستان افزود: رسانه‌ها در سال منتهی به انتخابات نقش مهمی در مشارکت مردم دارند.

وی با اشاره به رسالت‌ شورای اطلاع‌رسانی گفت: آگاهی بخشی به مردم از وظایف اصلی این شورا برای ایجاد ایمان و امید در جامعه است.

فرماندار ویژه شاهرود ابراز کرد: چهار مؤلفه اصلی مشارکت، رقابت، امنیت و سلامت که رهبر معظم انقلاب تعیین کردند، معیار عملکرد در انتخابات است.

فرماندار ویژه شاهرود: اطلاع‌رسانی خدمات دولت افزایش مشارکت در انتخابات را به دنبال دارد

وی تاکید کرد: تمامی دستگاه‌های اجرایی باید با رسانه‌ها برای ارایه گزارش عملکرد خود همکاری کنند.

جلالی با بیان اینکه مدیران شهرستان شاهرود حق شکایت از خبرنگاران را ندارند، اظهار کرد: این موضوع به مثابه یک تکلیف به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

شورای اطلاع‌رسانی مسئول سیاست‌گذاری رسانه‌ای است

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان هم در این نشست گفت: رسالت شورای اطلاع‌رسانی در هر شهرستان سیاستگذاری رسانه‌ای است.

فرشید فلاح با بیان اینکه تمامی رسانه‌ها در استان سمنان هدف واحدی در ترویج ایمان و امید دارند، افزود: تشکیل شورای اطلاع‌رسانی راهکاری است که دولت برای حل مساله فاصله خودش با جامعه رسانه‌ای کشور تعیین کرده است.

وی به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر کم کردن فاصله بین بخش اطلاع‌رسانی و مردم اشاره کرد و گفت: در جنگ ترکیبی و شناختی دشمن، زمین بازی رسانه است.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان سمنان به ناآرامی‌های سال گذشته اشاره کرد و افزود: غفلت رسانه‌ها زمینه‌ساز نفوذ افکار بیگانه بین جوانان و نوجوانان شد.

فلاح با بیان اینکه ترویج ایمان و امید در دل‌های مردم به ویژه جوانان از وظایف شورای اطلاع‌رسانی است، ابراز کرد: دشمن مسلح با امکانات رسانه‌ای و هوش مصنوعی در زمین رسانه‌ها تلاش می‌کند تا واقعیت‌ها را تغییر دهد و جوانان را نسبت به نظام و انقلاب دچار تردید کند.

وی تصریح کرد: برگزاری فعالیت‌های فرهنگی، متنوع، جوان پسند و با نشاط در جامعه امروزی ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان به برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفند ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: برگزاری انتخابات پرشور و بانشاط می‌تواند منجر به امید و ایمان شود.

فلاح با بیان اینکه چهار کارگروه در شورای اطلاع‌رسانی استان تشکیل شده است، افزود: کمیته رصد و پایش با محوریت اداره کل اطلاعات، کمیته روابط عمومی با محوریت استانداری، کمیته آموزش با محوریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کمیته فضای مجازی در این شورا شکل گرفته است.

شهرستان شاهرود با بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha