صلیب سرخ جهانی خواهان ادامه کمک‌های بشردوستانه به غزه شد

تهران - ایرنا - کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به دنبال ورود اولین محموله کمک‌های بشردوستانه به غزه از مصر، خواستار ادامه کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

به گزارش ایرنا از صلیب سرخ جهانی،‌ کمیته بین المللی صلیب سرخ اعلام کرد: «امروز شرکای ما در نهضت صلیب سرخ و هلال احمر کمک‌های بسیار ضروری را به مردم غزه رساندند. اما این کمک‌ها در مقایسه به نیازها، قطره در اقیانوس است. غیرنظامیان زیادی نیاز به کمک دارند. ما در کمیته بین‌المللی صلیب سرخ برای برقراری جریان منظم کمک‌های بشردوستانه تلاش خواهیم کرد».

این کمیته ادامه داد: «بدون ورود کمک‌های بشردوستانه، ما شاهد مرگ و میر و عذاب بیشتر خواهیم بود و این مصائب در این شرایط متوقف نمی‌شوند». خانواده‌ها در خیابان‌ها هستند. زیرساخت‌ها ویران شده است. بیمارستان‌ها مملو از بیمار شده‌اند. مردم غزه را نمی‌توان در انتظار کمک‌های به شدت مورد نیازشان نگه داشت.

کمیته بین المللی صلیب سرخ با اشاره به نقش این سازمان در انتقال گروگان‌ها از غزه به اسرائیل و تسهیل آزادی آنها در هفته گذشته، بر تأثیر نقش خود به عنوان یک بازیگر بی‌طرف بین طرف‌های جنگ تأکید کرد.

صلیب سرخ جهانی خواهان ادامه کمک‌های بشردوستانه به غزه شد

به گزارش ایرنا،‌ نخستین محموله‌ کمک‌های بشردوستانه‌ جمعیت هلال‌احمر ایران به غزه با وزن حدود ۶۰ تن حاوی مواد دارویی و بهداشتی، بارگیری و با بدرقه رئیس جمعیت هلال‌احمر در فرودگاه تهران، به مصر ارسال شد تا به محض باز شدن گذرگاه رفح برای ارسال کمک‌های بین‌المللی، به دست مردم غزه برسد.

جمعیت هلال‌احمر پس از آغاز حملات وحشیانه رژیم غاصب صهیونیستی به غیرنظامیان در غزه، آمادگی این جمعیت برای ارسال محموله کمک‌های بشردوستانه به غزه را اعلام کرده بود و در این راستا، هماهنگی‌ها و تلاش‌های بسیاری با سران فدراسیون، کمیته و نهضت بین‌المللی صلیب سرخ و هلال‌احمر انجام داده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha