برنامه‌ریزی برای اعزام ۱۰ هزار نفر از خراسان‌شمالی به اردوی راهیان نور انجام شد

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی گفت: هماهنگی اعزام ۱۰ هزار نفر از این استان در قالب اردوهای راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب از آبان ماه تا پایان امسال انجام شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ عین الله حاتمی روز دوشنبه در جلسه قرارگاه راهیان نور خراسان شمالی اظهار داشت: از این تعداد پنج هزار نفر دانش آموز، ۲ هزار نفر دانشجو و مابقی اقشار بسیج هستند.

وی افزود: دانش آموزان دختر و پسر به ترتیب در آبان ماه و بهمن ماه امسال در قالب ۱۲ کاروان به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

سرهنگ حاتمی ادامه داد: در مجموع برای اعزام این تعداد زائر به اردوی راهیان نور ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز است که باید دستگاه های اجرایی و صنایع استان برای تامین اعتبار آن همکاری کنند.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت جوادالائمه (ع) خراسان شمالی یادآور شد: سال گذشته نیز ۲ هزار و ۸۰۰ نفر دانش آموز، دانشجو و از اقشار بسیج استان به اردوی راهیان نور اعزام شدند.

استاندار خراسان‌شمالی نیز در ادامه این نشست با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید اردوی راهیان نور را پشتیبانی کنند، گفت: ادارات و شهرداری ها باید ظرفیت های خود برای برگزاری هر چه بهتر این اردوی معنوی به کار گیرند.

محمدرضا حسین نژاد افزود: همچنین مدیران می توانند از محل یک درصد اعتبارات فرهنگی خود در این زمینه هزینه کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن به دنبال زیر سوال بردن ارزش های اسلامی و انقلابی است برگزاری این گونه اردوهای معنوی می تواند، دسیسه های فرهنگی دشمن را خنثی کند.

حسین نژاد تصریح کرد: اردوی راهیان نور یک برنامه موثر با محوریت تربیتی است که مهمترین پیام آن ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی است.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha