۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۳۷
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85267533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازنگری طرح تفصیلی بجنورد در شورای عالی شهرسازی مصوب شد 

بجنورد- ایرنا- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: بازنگری طرح تفصیلی شهر بجنورد مرکز استان امروز (دوشنبه) در شورای عالی معماری و شهرسازی مصوب شد و بر این اساس این طرح ۲ سال زودتر از موعد مورد بازبینی قرار می‌گیرد. 

مهدی رشیدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر بجنورد که قرار بود در سال ۱۴۰۴ بازنگری شود با توجه به نیازهای شهری از جمله توسعه عمودی، ۲ سال زودتر از موعد مطالعه و بازنگری می شود.

وی خاطرنشان کرد: آخرین اصلاحات مربوط به طرح تفصیلی شهر بجنورد در چند سال پیش انجام شد و در آن، ضوابط شهرسازی در بافت میانی و حاشیه ای شهر متفاوت دیده شده بود اما بر اساس بازنگری جدید، ضوابط در تمام نقاط شهر یکپارچه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی افزود: با انجام بازنگری طرح تفصیلی شهر بجنورد، امکان الحاق به محدوده شهر و نیز افزایش تراکم در ساخت وسازها امکان پذیر خواهد شد.

براساس این گزارش، طرح تفصیلی براساس معیارها و ضوابط طرح جامع، نحوه استفاده از زمین های شهری، موقعیت و گستره دقیق را وضع کرده و شبکه عبور و مرور و میزان تراکم جمعیتی و ساختمانی را نیز در واحدهای شهری تعیین می کند.

این طرح توسط مهندسان مشاور تهیه و پس از سیر روال کارشناسی و بررسی ها، موضوع در کمیسیون ماده پنج قانون تاسیس مطرح، مصوب و برای تایید نهایی نیز به دفتر نظارت بر طرح های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی ارسال و در نهایت نیز پس از تایید، مراتب به استان ابلاغ می شود.

رشیدی در بخش دیگر سخنان خود گفت: در نشست شورای عالی شهرسازی و معماری با الحاق ۱۱۳ هکتار زمین ملی در گلستان شهر بجنورد موافقت شد، این میزان زمین برای واگذاری به متقاضیان دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت و نیز متقاضیان دریافت مسکن دولتی، الحاق می شود.

وی خاطرنشان کرد: پیگیر هستیم تا یکهزار هکتار زمین ملی برای متقاضیان دریافت زمین در طرح جوانی جمعیت و نیز متقاضیان دریافت مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، به طرح تفصیلی شهرهای استان الحاق شود.

براساس این گزارش، نشست شورای عالی شهرسازی و معماری ایران امروز برگزار شد و در آن پنج دستور کار مطرح شد که ۲ مورد در خصوص استان خراسان شمالی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است و بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده، ۵۲۳.۸ هکتار سکونتگاه‌های غیررسمی و در مجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد شناسایی شده است.

شهر بجنورد در سال ۱۳۸۳ با تشکیل استان خراسان شمالی به عنوان مرکز این استان انتخاب شد و حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha