۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85267552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ امدادگر خراسان جنوبی در افغانستان امدادرسانی کردند + فیلم

بیرجند - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: تیم واکنش سریع هلال احمر استان شامل ۱۵ امدادگر در زلزله اخیر هرات افغانستان به زلزله‌زدگان این کشور امدادرسانی کرد.

محمود اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به محض وقوع زلزله ۱۵ مهر امسال در افغانستان که در مناطقی از خراسان جنوبی هم احساس شد، تیم‌های ارزیاب به مناطق مرزی و شهرستان‌های زیرکوه و قاینات اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه خانه‌های هلال هم رصد کامل از اوضاع منطقه داشتند اظهار کرد: شدت زلزله بالا بود که در خراسان جنوبی و خراسان رضوی احساس شد اما در ایران خسارت جانی و مالی نداشت با این وجود تمامی تیم‌های عملیاتی استان به حالت آماده باش درآمدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: به خاطر هماهنگی‌هایی که باید انجام می‌شد تیم ۱۵ نفره واکنش سریع از هلال احمر استان روز بعد راهی افغانستان شد.

وی اظهار کرد: با یک قلاده سگ زنده یاب و ۲ دستگاه رادار و دلسار در قالب جست و نجات، تیم تخصصی آوار، اسکان و حمل و انتقال و با همراهی تیم‌های خراسان رضوی وارد خاک افغانستان شدیم.

اکبری گفت: جلساتی با مسئولان محلی، والی هرات، سرکنسول ایران در افغانستان و مسئول هلال احمر هرات برگزار شد و وضعیت منطقه، پراکندگی راه‌ها، نیازهای موجود و خواسته‌های مردم مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: از اولین ساعات بامداد به منطقه مورد نظر اعزام شدیم و خواسته مسئولان محلی چهار روستا بود که شهرستان "زنده جان" مقصد نهایی تیم‌های هلال احمر خراسان جنوبی شد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: روستاهای خشکک و قلعه نو برای کمک‌رسانی به خراسان جنوبی واگذار شد و این روستاها حدود هزار و ۳۰۰ نفر جمعیت داشتند.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت اول تیم‌ها تقسیم شدند و عملیات جستجو و نجات انجام شد، با توجه به نوع سازه که خشت و گلی بود همه افرادی که زیر آوار بودند، فوت شدند.

اکبری با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منازل تخریب شده بود گفت: در ۲۴ ساعت اول کنار مردم بودیم و با راهنمایی خودشان توانستیم عملیات جستجو و نجات را انجام دادیم.

وی افزود: روز دوم بعد از اتمام عملیات جستجو و نجات توزیع اقلام شروع شد که محموله‌ای با ظرفیت پنج دستگاه خودرو سنگین از انبارهای خراسان رضوی بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی گفت: این اقلام در هشت روستا توزیع شد و برای برخی روستاها نیز اقلام در اختیار مسئولان محلی قرار گرفت که کار توزیع را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه کمک‌های هلال احمر ایران در کشور همسایه بازخورد خوبی داشته است اظهار کرد: مردم افغانستان از این اقدامات قدردانی کردند و در زلزله مجدد هم توانستیم کمک‌های خوبی به مردم داشته باشیم.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۶.۳ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) روز شنبه (۱۵ مهر ماه) در ۴۰ کیلومتری غرب شهر هرات افغانستان به وقوع پیوست و پس لرزه‌های آن ادامه یافت.

همچنین زمین‌ لرزه‌ای با شدت ۶.۵ ریشتر ۲۳ مهر ماه در هرات روی داد که این زلزله‌ها در خراسان جنوبی هم احساس شد اما خسارتی نداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha