۱ آبان ۱۴۰۲، ۹:۵۰
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85267576
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رابرت کندی: بسته کمک نظامی بایدن بیشتر به نفع پیمانکاران دفاعی آمریکایی است

تهران-ایرنا- رابرت اف کندی نامزد مستقل انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد درخواست جو بایدن برای اختصاص ۱۰۶ میلیارد دلار کمک مالی برای طرح های امنیتی در اوکراین، رژیم صهیونیستی و سایر کشورها بیش از همه به نفع شرکت‌ها و پیمانکاران دفاعی آمریکا است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کندی در پیامی که در صفحه خود در شبکه اجتماعی پیام رسان ایکس (توئیتر سابق) منتشر کرد، نوشت: آنهایی که از این بسته کمک سود می برند پیمانکاران دفاعی هستند.

وی افزود: جنگ، تجارتی بزرگ است. جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا نیز این موضوع را تصدیق و اشاره کرد که بسته کمک نظامی «به عنوان یک جزء مهم سیاست خارجی بایدن برای طبقه متوسط در آمریکا سرمایه‌گذاری می‌شود و به ما اجازه می دهد تسلیحات و تجهیزات بیشتری را که برای دفاع از آمریکا است در کشور ساخته شود».

بر اساس اسناد کاخ سفید، بسته کمک مکمل درخواستی بایدن شامل ۶۱.۴ میلیارد دلار کمک برای اوکراین است. این بسته همچنین ۱۴.۳ میلیارد دلار کمک به رژیم صهونیستی اختصاص می دهد که شامل ۱۰.۶ میلیارد دلار کمک امنیتی از جمله در زمینه حمایت های دفاعی و موشکی و سرمایه گذاری صنعتی است.

درخواست بایدن برای این بودجه، پس از سفر وی به تل آویو و دیدارش با مقامات رژیم صهیونیستی و اعلام همبستگی با این رژیم همزمان با بمباران غزه صورت می گیرد.

بایدن با درخواست کمک مالی به رژیم صهیونیستی در میان مسایلی مانند اوکراین، امنیت مرزی، کمک به پناهندگان، مقابله با چین و دیگر اولویت‌های مهم، امیدوار است بتواند در مجلس نمایندگان حمایت لازم را بدست آورد.

کندی در پیامی دیگر در شبکه ایکس سخنرانی شب پنجشنبه بایدن خطاب به مردم آمریکا را منحرف کننده توصیف کرد و نوشت: سخنرانی بایدن با اهداف سیاسی بود که با لحن بشردوستانه مطرح شد.

وی با اشاره به آتش سوزی گسترده چند هفته پیش در جزیره مائویی نوشت: مردم این جزیره خشمگین هستند زیرا بسیاری از آنها برای جبران خسارت ها فقط چک های ۷۰۰ دلاری دریافت کردند. ما باید از متحدان خود حمایت کنیم، اما هرگز از شهروندان نیازمند خود غافل نشویم.

کندی خاطرنشان کرد کنگره «فلج شده» زیرا با توجه به ادامه اختلافات در حزب جمهوریخواه برای انتخاب رئیس جدید در مجلس نمایندگان نمی تواند قوانین را تصویب کند.

جمهوریخواهان سال گذشته کنترل مجلس نمایندگان را به دست آوردند، اما پس از برکناری کوین مک کارتی رییس این مجلس، اکنون هفته ها است که نمایندگان نتوانسته اند جانشین وی را انتخاب کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha