اسرائیل شکست استراتژیک بزرگی خورد/ معادله از بازدارندگی به سمت پیروزی نهایی تغییر کرد

بغداد - ایرنا - کارشناس سیاسی عراقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در بغداد تاکید کرد: شکست راهبردی بزرگ رژیم صهیونیستی در سطوح نظامی، اطلاعاتی و امنیتی در عملیات طوفان الاقصی معادله درگیری با این رژیم را از بازدارندگی به سمت پیروزی نهایی بر آن تغییر داد.

دکتر «فاضل جواد حمید الهلالی» استاد یار دانشگاه عراق امروز سه شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در بغداد اظهار داشت: کشتارهایی که این روزها توسط رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه غیرنظامیان و مردم سرافراز فلسطین و ساکنان مقاوم غزه اتفاق می افتد، جنایت نسل کُشی و در عین حال جنایت جنگی است.

وی با بیان اینکه قوانین بین المللی تکلیف برخورد با جنایات جنگی را مشخص کرده است، افزود: اما جامعه جهانی نسبت به این موضوع سکوت کرده است البته من از سکوت جامعه جهانی در قبال این جنایات فجیع علیه مردم فلسطین تعجب نمی کنم زیرا جامعه جهانی قبلاً در قبال جنایات مشابهی که استکبار جهانی علیه سایر ملت‌ها و کشورهای مستقل مانند عراق، افغانستان و سایر ملت‌ها و کشورهای دنیا مرتکب شد، سکوت کرد.

کارشناس سیاسی عراقی همچنین به سکوت برخی کشورهای عربی در قبال این جنایات اشاره کرد و افزود: البته سکوت برخی کشورهای عربی در این زمینه دستاوردی محسوب می شود زیرا این گونه کشورهای وابسته نمی توانند موضع و تصمیم خود را خارج از چارچوب تصمیمات غرب اتخاذ کنند.

آمریکا اولین مسئول و شریک اصلی جنایات غزه است

وی اظهار داشت: به یقین آمریکا اولین مسئول و شریک اصلی این جنایاتی است که علیه ملت فلسطین انجام می شود و در عین حال بطور عام، مسئول تمام جنایاتی است که در کشورهای اسلامی رخ داده و خواهد رخ داد.

فاضل الهلالی افزود: بنابراین دولت های اسلامی باید نسبت به این حقیقت روشن هوشیار و آگاه باشند و لذا باید بر اساس این حقیقت رابطه خود را با آمریکا تعیین کنند که این کشور به هیچ وجه خیر کشورهای اسلامی را نمی خواهد.

وی اضافه کرد: در چنین شرایطی آمریکا آمادگی حمایت و کمک به توسعه و پیشرفت و یا حمایت اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و... کشورهای اسلامی و مستقل را ندارد بلکه چارچوبی که در روابط خود با کشورهای جهان اسلام تعیین کرده و در آن حرکت می کند این است که در واقع همه کشورهای جهان باید در چارچوب هژمونی آمریکا حرکت کنند که مستلزم پیروی مردم و کشورها در همه سطوح اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از سیاست های آمریکا است.

اسرائیل شکست استراتژیک بزرگی خورد/ معادله از بازدارندگی به سمت پیروزی نهایی تغییر کرد

استاد یار دانشگاه عراق در این گفت و گو کوچان فلسطینیان از سرزمین فلسطین و جا به جا کردن آنها را بخشی از طرح «معامله قرن» که توسط رژیم صهیونیستی تهیه و با میانجیگری آمریکا با برخی کشورهای عربی و اسلامی منعقد شده و قرار است با حمایت های واشنگتن توسعه یابد، دانست و افزود: بخشی از طرح «معامله قرن» این است که فلسطینی ها به کشورهای مجاور و همسایه حتی به بخش هایی از غرب عراق انتقال داده شوند و این تلاش ها برای از بین بردن مساله فلسطین و محو حضور و اثربخشی آن در همه سطوح محلی، منطقه ای و بین المللی است.

محور مقاومت و صحنه های داخلی، منطقه ای و بین المللی حضور فعالی دارد

وی در عین حال تاکید کرد که موفقیت آمریکا در این طرح (معامله قرن) دشوار است زیرا محور مقاومت همچنان زنده است و در صحنه های داخلی، منطقه ای و بین المللی حضور فعالی دارد.

فاضل الهلالی ادامه داد: در اینجا ذکر این نکته مفید است که طرح (معامله قرن) از سوی آمریکا و صهیونیست ها رها نشده است بلکه قصد دارند این طرح را دوباره در مسیر عادی سازی روابط تحقیرآمیز با برخی دولتهای عربی و اسلامی راه اندازی کنند بنابراین ضروری است که مردم کشورهای اسلامی بخصوص سیاستمداران عراقی توجه جدی به این موضوع داشته باشند.

وی درباره مواضع اتخاذ شده از سوی دولت عراق و شخص نخست وزیر این کشور اظهار داشت: مواضع روشن و محکمی که از سوی «محمد شیاع السودانی» در مورد مساله فلسطین اتخاذ شد، شرافتمندانه، قاطع و بسیار محوری است.

این استاد دانشگاه عراق اضافه کرد: مواضع قاطع السودانی در مجامع مختلف بین المللی بر اساس سابقه مواضع شرافتمندانه ای که توسط مرجعیت دینی و فرزندان مردم سرافراز عراق در طول تاریخ و عصر حاضر در مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی ترسیم و تاکید شده است، انجام شد.

طوفان الاقصی معادله درگیری با اسرائیل را از بازدارندگی به سمت پیروزی نهایی تغییر داد

فاضل الهلالی درباره تاثیرات عملیات «طوفان الاقصی» نیز گفت: شکست راهبردی بزرگی که در هفتم اکتبر جاری به رژیم اشغالگر صهیونیستی در سطوح راهبردی، نظامی، اطلاعاتی، امنیتی، اطلاعاتی و غیره وارد شد، معادله درگیری با رژیم صهیونیستی را به طور کامل و همه جانبه تغییر داد.

وی افزود: عملیات طوفان الاقصی نشان داد که ادعاهای «ارتش شکست ناپذیر»، «غول ارتش چهارم جهان»، «غول دستگاه برتر اطلاعاتی»، «غول تجهیزات و وسایل الکترونیکی هوشمند غیر قابل هک»، « غول گنبد آهنین مستحکم نفوذ ناپذیر» و گفته های دیگر که مدام در اظهارات مقامات رژیم صهیونیستی می شنیدیم، همه به تاریخ پیوسته و بر اساس معادله جدید، اینها دیگر وجود خارجی ندارند.

اسرائیل شکست استراتژیک بزرگی خورد/ معادله از بازدارندگی به سمت پیروزی نهایی تغییر کرد

این کارشناس سیاسی عراق در گفت و گوی اختصاصی خود با ایرنا تاکید کرد: بنابراین آنچه پیش از هفتم اکتبر جاری اتفاق می افتاد با آنچه که پس از این تاریخ - یعنی زمانی که شیرهای گردان های «القسام» با پاهای آهنین خود بر روی تانک‌های اسرائیلی (مارکاوا) بالا رفتند و افسران و نظامیان وحشت زده اسرائیلی و شکست خورده را با پنجه های پولادین خود از این تانک ها بیرون کشیدند- اتفاق خواهد افتاد، در همه سطوح کاملا متفاوت است.

وی افزود: به این ترتیب معادله درگیری کاملاً معکوس شده و از معادله رویارویی موقت (معادله بازدارندگی) به معادله قاطع و پیروزی کامل و نهایی بر رژیم غاصب صهیونیستی تبدیل شده است.

اسرائیل شکست استراتژیک بزرگی خورد

فاضل الهلالی اظهار داشت: همه جنایات رژیم خونخوار اسرائیل علیه غیرنظامیان بی گناه فلسطینی از جمله کودکان، زنان و سالمندان که وجدان بشریت را به درد آورده است، تلاش ناامیدانه این رژیم برای سرپوش گذاشتن بر شکست استراتژیک بزرگ خود از قهرمانان مقاومت فلسطین است. این قهرمانان درهای پیروزی قاطع و کامل را برای شکست این رژیم جنایتکار گشودند.

وی گفت: کشورهای غربی در رأس آن آمریکا تلاش کردند تا در طی بیش از هفت دهه مساله مهم و حیاتی اسلام یعنی فلسطین را منحل و دفن کنند اما طوفان الاقصی مساله فلسطین را به عنوان اولین مساله جهان اسلام در صحنه تاریخ باز گرداند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha