نوید تکمیل مجتمع توانبخشی یاسوج پس از ۱۶ سال

یاسوج- ایرنا- اسکلت آهنی مجتمع توانبخشی ایثارگران در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۶ سال است که به دلیل کمبود اعتبار خاک می خورد و زنگار بی توجهی بر این طرح نیمه تمام سنگینی می کند اما هم اینک با توجه به رویکرد تکمیل طرح های نیمه تمام در دولت سیزدهم ایثارگران امیدوارند این طرح تا پایان دولت تکمیل شود.

به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی ساخت مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد در سال ۱۳۸۶ آغاز شد و این طرح پس از گذشت سال‌ها تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این طرح سالهاست که با کمبود اعتبار دست و پنجه نرم می کند و همین امر نیز به گفته مسئولان امر دلیل اصلی کندی عملیات اجرایی آن است.

کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی که مجتمع توانبخشی و رفاهی ایثارگران ندارد البته طرح نیمه تمام این مجتمع در استان در قالب امکاناتی مانند زیرساخت‌های ورزشی، توان بخشی، اقامتی و آمفی تئاتر در دست ساخت است.

سال هاست که خانواده های شهدا و ایثارگران استان چشم انتظار افتتاح طرحی هستند که ۱۶ سال از عمر آن می گذرد و با توجه به سیاست دولت سیزدهم در تکمیل طرح های نیمه تمام نور امید در دل ایثارگران استان برای بهره برداری از این طرح مهم روشن شده است.

تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت دولت سیزدهم برای آبادانی و پیشرفت ایران اسلامی است و بارها توسط آیت الله ابراهیم رئیسی رئیس جمهور مورد تاکید قرار گرفته است،

رئیس جمهور در سفرهای استانی ضمن موافقت با تخصیص اعتبارات و منابع لازم برای تکمیل طرح های نیمه تمام اعلام کرده است: بنای ما این است که در استان‌ها کارهای نیمه تمام را به سرانجام برسانیم.

کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت حدود ۷۳۰ هزار نفری خود در کشور هزار و ۸۸۰ شهید تقدیم نظام کرده است و از بین ۳۰ هزار ایثارگری که در این استان است به نسبت جمعیت آن زمان اولین رتبه مشارکت را نسبت به جمعیت داشته و امروز هم مردم این استان در صحنه‌های مختلف حضور دارند و پیشگام دفاع از عزت و یکپارچگی سرزمین هستند.

سفر دوم رئیس جمهور و اختصاص ۱۰۵۰ میلیارد ریال به طرح مجتمع توانبخشی

مدیرکل بنیادشهید استان کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: در بازدید میدانی رئیس بنیادشهید و امورایثارگران (قاضی زاده هاشمی) از این پروژه رقم یک هزارمیلیارد ریال برای به نتیجه رساندن پروژه مجتمع توانبخشی استان کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد.

رضا پارسیان نژاد تاکید کرد: طبق اعلام رئیس بنیادشهید و امورایثارگران کشور در دولت سیزدهم فاز اول آن اجرایی می شود.

وی ادامه داد: در همین راستا فاز اول که مربوط به قسمت فرهنگی ورزشی است بالای ۵۰ درصد پیشرفت داشته است که مابقی هم با اهتمام جدی مسئولان بنیادشهید و دولت تکمیل و بهره برداری می شود.

پارسیان نژاد ابراز کرد: ۲ هزار و ۳۰ میلیارد ریال برای طرح های حوزه ایثار و شهادت در سفر دوم رییس جمهور به استان تصویب شد که برای مجتمع توانبخشی ورزشی ایثارگران امسال یک‌هزار و ۵۰ میلیارد ریال در سفر رییس جمهور و ۳۰۰ میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات استانی اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیادشهید استان کهگیلویه وبویراحمد ابراز امیدواری کرد: با جذب این اعتبارات طرح مجتمع ورزشی و رفاهی ایثارگران کهگیلویه و بویراحمد تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و بهره برداری شود.

نوید تکمیل مجتمع توانبخشی کهگیلویه وبویراحمد پس از ۱۶ سال

بهره برداری از فاز نخست مجتمع توانبخشی

مدیرکل بنیادشهید استان کهگیلویه وبویر احمد گفت: یکی از نیازهایی که همواره دغدغه ایثارگران استان قرار دارد، تکمیل نشدن پروژه مجتمع توانبخشی ایثارگران بود، که با اهتمام جدی مسئولان بنیادشهید ودولت درحال تکمیل و بهره ‌برداری است.

رضا پارسیان نژاد افزود: مجتمع توانبخشی ایثارگران ازمصوبات سفرهای استانی دولت است که دارای سه بخش ورزشی، فرهنگی و خدمات رفاهی برای ایثارگران بخصوص جانبازان است که در این راستا شهرداری، میراث فرهنگی ومنابع طبیعی همکاری ویژه‌ای داشته‌اند.

وی تاکید کرد: روند پروژه به دلایل متعددی جهت بهره برداری خوب پیش نرفت و به دلیل تاخیر در این روند خیلی از دستگاه ها زمین های شان را مسترد کردند.

مدیرکل بنیادشهید استان کهگیلویه وبویر احمد عنوان کرد: اکنون این طرح پس از ۱۶ سال تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است که بامساعدت و تعامل همه دستگاه ها پیش‌بینی می شود ظرف ۲ سال آینده تکمیل می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح زمینه خدمات رسانی بهتر به ۱۰ هزار و ۸۲۵ جانباز و یک‌هزار و ۱۰۰ نفر از والدین شهدای استان فراهم می شود.

کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد مجتمع ایثارگران

دبیر شورای مشاوران وزرا در امور ایثارگران دستگاه‌های اجرایی گفت: کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که احداث مجتمع توانبخشی و رفاهی ایثارگران آن همچنان بر زمین مانده است.

رضا رحیمی نسب با اشاره به اینکه میانگین سنی جانبازان کمتر از مردم عادی است، افزود: از همه ظرفیت‌ها برای تکمیل این طرح مهم استفاده شده است.

وی تاکید کرد: خانواده‌های ایثارگر (شاهد، آزادگان و جانبازان) کهگیلویه و بویراحمد چشم انتظار مطالبه دیرینه ای بهره برداری از طرح احداث مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران در یاسوج هستند.

رحیمی نسب با بیان اینکه یکهزار و ۶۶۰ قانون در زمینه ترویج و حمایت از ایثارگران وجود دارد که تنها ۲۱ درصد از قوانین عملیاتی است تاکید کرد: توجه بیشتر به جامعه ایثارگران ضرورت دارد.

نوید تکمیل مجتمع توانبخشی کهگیلویه وبویراحمد پس از ۱۶ سال

تکمیل مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی یاسوج در بودجه ۱۴۰۲ ویژه دیده می شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که دغدغه جدی رفع مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران را دارد؛ تکریم خانواده‌های معزز ایثارگران و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان را وظیفه همه مسئولان می داند.

سید علی احمدزاده گفت: پروژه مجتمع توانبخشی، فرهنگی و ورزشی کهگیلویه و بویراحمد در مرکز یاسوج، اهمیت بالایی دارد و در بودجه ۱۴۰۲ توجه بیشتری به این پروژه خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه، براساس قانون جامعه ایثارگران و رزمندگان برنامه ها و مناسب سازی خوبی برای ایثارگران در سطح استان صورت گرفته است، عنوان کرد: همه دست به دست هم داده ایم تا مشکلات را برطرف سازیم و انتظار داریم با توجه به شرایط استان از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به طور همه جانبه جامعه ایثارگران کهگیلویه وبویراحمد مورد حمایت قرا

آخرین وضعیت مجتمع توان بخشی ایثارگران

عملیات اجرایی ساخت مجتمع رفاهی درمانی ایثارگران استان در سال ۱۳۸۶ آغاز شده و این طرح پس از گذشت سال‌ها تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

این طرح در قالب امکاناتی مانند زیرساخت‌های ورزشی، توان بخشی، اقامتی و آمفی تئاتر در دست ساخت است.

بخش ورزشی مجتمع توان بخشی ایثار یاسوج ۵۰ درصد، توان بخشی ۲۹ درصد، آمفی تئاتر ۳۵ درصد و قسمت اقامتی آن نیز ۱۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

۸۲ هزار نفر جامعه هدف بنیاد شهید هستند که تامین اعتبار برای این طرح می تواند تا حدود زیادی زمینه خدمات دهی مطلوب به ایثارگران استان را فراهم کند.

وجود ۱۰ هزار و ۸۲۵ جانباز که ۵۸ نفر آنان بالای ۷۰ درصد هستند و یکهزار و ۱۰۰ نفر از والدین شهدا نیاز به بهره برداری از این طرح را ضروری‌تر کرده است.

تلاش برای خدمت رسانی مطلوب به یادگاران دوران دفاع مقدس از رویکردهای مهم دولت سیزدهم است.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون هم ۶ هزار و ۲۱۱ مورد بازدید از خانواده های شاهد و ایثارگر کهگیلویه و بویراحمد به منظور بررسی درخواست های آنان صورت گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha