افشاردوست: والیبال ایران مشکلات فنی دارد/ بازیکنان و مدیریت هم در نتایج نقش داشتند

تهران- ایرنا- عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال گفت: حتما اشکالاتی بوده که نتوانستیم نتیجه بگیریم؛ اما به جز کادرفنی، بازیکنان و مدیریت هم در نتایج تیم ملی نقش داشتند.

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با ایرنا، در خصوص جلسه کمیته فنی فدراسیون والیبال که برای انتخاب سرمربی آینده تیم ملی برگزار شد، اظهار داشت: جلسه خوبی بود و صحبت های مفیدی درباره مسائل فنی و مدیریتی تیم صورت گرفت. اعضای کمیته فنی موارد مهمی را عنوان کردند و می شد در صحبت های آنها واقعیت ها و مشکلات والیبال ایران را پیدا کرد.

وی افزود: بخشی از مشکلات تیم ملی، ریشه در والیبال ایران دارد. والیبال ایران به شدت دچار مشکلات فنی است و برای حل این مشکلات باید از لیگ شروع کنیم. قطعا کادرفنی تیم ملی ایرادهایی داشته و این مسئله را قبول دارد؛ چرا که حتما اشکالاتی بوده که نتوانستیم نتیجه بگیریم؛ اما به جز کادرفنی، بازیکنان و مدیریت هم در نتایج تیم ملی نقش داشتند.

عضو کمیته فنی فدراسیون والیبال در خصوص اینکه با مربی خارجی چقدر شانس صعود تیم ملی به المپیک پاریس بیشتر می‌شود، عنوان کرد: باید انتظارات از مربی خارجی منطقی باشد. صعود به المپیک کار خیلی سختی است. قرار است لیگ در فروردین ماه به پایان برسد. فرض بر اینکه لیگ اسفند تمام شود؛ در بهترین حالت مربی خارجی نهایتا ۵ هفته فرصت آماده سازی تیم ملی را دارد. در چنین زمان کمی فقط می‌تواند روی مسائل انگیزشی، ذهنی و روحی بازیکنان تاثیر داشته باشد. صعود به المپیک پاریس کار سختی است؛ البته نباید قید کسب سهمیه را بزنیم و باید همه تلاشمان را کنیم تا این اتفاق بیفتد.

افشاردوست: والیبال ایران مشکلات فنی دارد/ بازیکنان و مدیریت هم در نتایج نقش داشتند

افشاردوست گفت: البته مربی خارجی در دراز مدت به درد والیبال ایران می خورد. هر مربی که انتخاب شود باید دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشته باشد. کوتاه مدت، صعود به المپیک باشد و بلند مدت، تغییر ساختارهای فنی والیبال ایران. والیبال ایران مشکل فنی جدی دارد. آمارهای لیگ با لیگ های مطرح دنیا و حتی لیگ ژاپن همخوانی ندارد و این مشکلات به تیم ملی انتقال داده می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود بهروز عطایی زودتر از هدایت تیم ملی استعفا می‌کرد، اظهار داشت: عطایی پس از هفته دوم لیگ ملت ها در هلند می‌خواست استعفا کند و حتی نظر من را هم پرسیدم که گفتم الان زمان استعفا نیست. در مورد انتقادهایی هم که از او شد به نظر من سیبل شدن عطایی هم طبیعی است. چون او مسئولیت فنی تیم ملی را بر عهده داشت؛ اما باید قبول کرد مسائل زیادی باعث شد که تیم ملی نتیجه نگیرد.

مربی پیشین تیم ملی والیبال در مورد نقش بازیکن‌سالاری در عدم نتیجه گرایی این تیم عنوان کرد: در دو هفته ابتدایی لیگ ملت ها که در تیم ملی بودم بازیکن سالاری ندیدم و چنین چیزی را احساس نکردم.

افشاردوست در پایان خاطرنشان کرد: نمی‌دانم فدراسیون والیبال چه تصمیمی برای آینده والیبال ایران دارد. اما امیدوارم این تصمیم به گونه ای باشد که باعث بازگرداندن والیبال به سطح اول آسیا و دنیا شود و صعود به المپیک را در پی داشته باشد. ما باید نگاه جدی به مشکلات لیگ داشته باشیم. قبلا بازیکنان خارجی باکیفیتی به ایران می‌آمدند؛ اما الان خبری از چنین بازیکنانی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha