۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۰
کد خبر: 85267779
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کشف بیش از ۳۵ هزار عینک طبی آفتابی در جنوب تهران
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف ۳۵ هزار و ۸۰۰ عدد عینک طبی و آفتابی قاچاق در جنوب تهران خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را بیش از ۳۰ میلیارد ریال محاسبه کردند.

به گزارش ایرنا از مرکز اطلاع رسانی پلیس پایتخت، سرهنگ مهدی افشاری توضیح داد: در پی اخبار دریافتی مبنی بر نگهداری عینک های قاچاق در محله دولت آباد تهران توسط مالک یک باب خانه مسکونی و پخش کالاهای قاچاق در بازار تهران، رسیدگی به موضوع را تیمی از ماموران پلیس امنیت اقتصادی تهران به عهده گرفتند.

افشاری با بیان اینکه ماموران با پی جویی های انتظامی و تحقیقات صورت گرفته هویت و مخفیگاه متهم را شناسایی کردند، افزود: با اخذ مجوز قضایی به مخفیگاه متهم مراجعه و در یک عملیات منسجم و غافلگیرانه مالک کالاهای قاچاق را دستگیر و در بررسی اولیه از محل ۳۵ هزار و ۸۰۰ عدد انواع عینک طبی و آفتابی قاچاق با برندهای خارجی فاقد بارنامه و مجوزهای قضایی کشف شد.

رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ با اشاره به اینکه متهم در تحقیقات اولیه به جرم خود و توزیع عینک های طبی و آفتابی در شهر تهران اعتراف کرد، گفت: متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ افشاری همچنین در خبر دیگری از کشف بیش از ۷۰۰ دستگاه انواع لوازم خانگی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

وی اظهار کرد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به کشف محل ذخیره کالای قاچاق در محدوده خیابان مولوی شدند و در پی اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری لوازم خانگی خارجی قاچاق در انباری به آدرس خیابان مولوی تخلیه و ذخیره شده و سپس به وسیله وانت به بازار ارسال می شود.

سرهنگ افشاری گفت: ماموران محل را بازرسی و مقادیری لوازم خانگی کشف کردند که طی استعلام از سامانه های گمرکی مشخص شد فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی بوده و کالاها در سامانه انبارها نیز ثبت نشده است.
وی افزود: کالاها شامل تعداد ۷۵۸ قلم جارو برقی، چرخ گوشت، آب میوه گیری، غذاساز، قهوه ساز و غیره محصول کشور چین بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی معرفی شد.

این مقام پلیس با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز در جامعه انضباط اقتصادی را در پی دارد و از شهروندان درخواست می کنیم در صورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با شماره های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ و یا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

دستگیری زورگیر جنوب تهران

همچنین سردار سلمان آدینه وند فرمانده یگان امداد پایتخت هم از دستگیری یک سارق که در محدوده خیابان نبرد با تهدید سلاح سرد زورگیری می کرد، خبر داد.

وی گفت: دیروز واحدهای گشت انتظامی در راستای پیشگیری از سرقت در حال گشت زنی هدفمند در محدوده خیابان نبرد تهران بودند که به رفتار عابر پیاده ای مشکوک شدند.

به گفته این مقام انتظامی، مراقبت های ویژه پلیسی ادامه داشت تا اینکه عابر پیاده با استفاده از سلاح سرد، به سمت یکی از شهروندان رفته و تلفن همراه وی را سرقت می کند.

فرمانده یگان امداد پلیس تهران در ادامه از دستگیری این سارق زورگیر خبر داد و گفت: متهم در تحقیقات اولیه به جرم ارتکابی سرقت اعتراف کرد و تلفن همراه سرقتی در بررسی های بیشتر از متهم کشف شد.

دستگیری قاتل نگهبان ساختمان در شرق تهران

سردار کارآگاه علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت هم از دستگیری قاتل نگهبان یک ساختمان در شرق تهران، خبر داد.

وی اظهار کرد: ظهر روز هشتم مهرماه، کشف جسد خون‌آلود مرد جوانی در یکی از ساختمان‌های نوساز در شرق تهران از سوی همسایه‌ها به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ گزارش شد.

گودرزی توضیح داد: با اعلام این خبر، تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای تحقیقات میدانی راهی خانه مورد نظر شدند و جسد مرد جوان اهل کشور افغانستان را مشاهده کردند که هدف ضربات چاقو قرار گرفته و به قتل رسیده بود؛ بررسی‌های اولیه نیز نشان می‌داد، از زمان مرگ مقتول حدود ۲۰ ساعت گذشته است.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: تحقیقات ابتدایی حکایت از آن داشت، مقتول نگهبان ساختمان نوساز بوده و در محل سکونت خود احتمالاً از سوی دوست خود با انگیزه نامشخصی هدف ضربات چاقو قرار گرفته است و قاتل پس از ارتکاب جنایت پا به فرار گذاشته است.

سردار گودرزی ادامه داد: در نخستین گام مأموران تیم تشخیص هویت اقدام به انگشت‌نگاری از روی جسد کردند و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی نیز مأموریت یافتند با بازبینی دوربین‌های مدار بسته اطراف ساختمان و اقدامات اطلاعاتی مخفیگاه عامل این جنایت را شناسایی کنند.

وی افزود: کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی در گام بعدی با اقدامات اطلاعاتی گسترده ابتدا مخفیگاه متهم را ردیابی کردند و سپس با دستور قضایی موفق به دستگیری وی در یک عملیات غافلگیرانه شدند؛ مرد جوان نیز در جریان تحقیقات ابتدایی به جرم قتل اعتراف کرد و گفت، مقتول در کشور افغانستان همسرم را هدف آزار و اذیت قرار داده و پس از آن به صورت غیرمجاز به ایران متواری شد که مخفیگاه وی را در تهران شناسایی کردم و در زمان مناسب مرتکب جنایت شدم.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ خاطرنشان کرد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ (مبارزه با قتل) قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha