هفت هزار تن بذر گندم تولید دزفول آماده توزیع میان کشاورزان است

دزفول – ایرنا - رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول گفت: هفت هزار تن بذر گندم و ۵۰ تن بذر دانه روغنی کلزا تولید دزفول آماده توزیع میان کشاورزان خوزستان است.

محمد مهرپرور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تامین نهاده‌های کشت پاییزه در دزفول افزود: دزفول از نظر تولید بذرهای گندم گواهی شده و مادری رتبه نخست خوزستان را دارد.

وی با بیان اینکه هم اکنون سه تولیدکننده استاندارد نهاده در دزفول مشغول فعالیت استٰ، ادامه داد: اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول به تنهایی ظرفیت تولید ۱۳ هزار تن بذر گندم را دارد که با توجه به سهمیه اعلام شده اقدام به تولید و توزیع بذر در خوزستان می‌کند.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول بیان کرد: نیاز سالانه خوزستان به بذر گندم بیش از ۱۰۰ هزار تن است که حدود ۱۰ درصد از این نیاز توسط دزفول تامین می‌شود.

وی افزود: یک هزار و ۳۰۰ تن کود شیمیایی نیز توسط تعاون روستایی تامین و در انبارها ذخیره شده و در حال توزیع میان کشاورزان است.

اتاق اصناف کشاورزی دزفول جایگزین نظام صنفی کشاورزی می‌شود

مهرپرور همچنین با اشاره به برگزاری مجمع عمومی سه اتحادیه زراعت، باغبانی و دامپروری دزفول گفت: با تکمیل فرآیند ثبت این اتحادیه‌ها، اتاق اصناف کشاورزی و منابع طبیعی دزفول به زودی تشکیل و جایگزین نظام صنفی کشاورزی می‌شود.

وی افزود: براساس شیوه نامه‌های ابلاغ شده برای تشکیل اتاق اصناف کشاورزی، این اتاق جایگزین نظام صنفی کشاورزی می‌شود.

رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان دزفول بیان کرد: تشکیل اتاق اصناف کشاورزی به منظور رفع مشکلات صنفی کشاورزان، دامداران و باغداران و همچنین پیگیری مطالبات و دغدغه آنها با همکاری جهاد کشاورزی دزفول در آستانه تاسیس است.

وی ادامه داد: دزفول یکی از سه شهرستان خوزستان است که روند اداری اتاق اصناف کشاورزی آن در حال نهایی شدن است.

اتاق کشاورزی جایگاهی قدرتمند برای پیگیری مطالبه کشاورزان است

دبیر کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی شهرستان دزفول اظهارکرد: طبق قانون، امکان ایجاد حداکثر هفت اتحادیه ذیل اتاق اصناف کشاورزی وجود دارد که مجموع اعضای هیات مدیره این اتحادیه‌ها، اتاق اصناف کشاورزی را تشکیل می‌دهند و در سطح بالادست نیز اتاق اصناف کشاورزی استان و درنهایت اتاق اصناف کشاورزی کشور شکل می‌گیرد.

وی افزود: اتاق اصناف کشاورزی در تمام تصمیمات مرتبط با حوزه کشاورزی صاحب رای است و می‌تواند دغدغه کشاورزان را در سطح ملی پیگیری کند؛ این موضوع موجب می‌شود تا اتاق اصناف کشاورزی جایگاه قدرتمندی برای پیگیری و دفاع از مطالبات صنفی بهره بردان بخش کشاورزی داشته باشد.

به گزارش ایرنا،نظام صنفی کشاورزی دزفول بیش از ۱۵ هزار عضو دارد.

شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت، افزون بر ۹۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و شغل اغلب مردم این شهرستان به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کشاورزی مرتبط است.

سالانه افزون بر ۲ و نیم میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha