فضای ترس و ارعاب در رژیم صهیونیستی؛ آزادی بیانی که وجود ندارد

تهران-ایرنا- روزنامه گاردین نوشت: فعالان عرب و یهودی در اسرائیل بازداشت و از کار خود برکنار می‌شوند و به دلیل بیان احساسات خود در حمایت از حماس، مورد حمله قرار می‌گیرند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گاردین نوشت: به تازگی دو نفر از فعالان جنبش صلح اعراب-یهودی در اسرائیل به دلیل انتشار پست هایی که به زعم پلیس آزاردهنده بوده، بازداشت شدند. در این پیام آمده بود: «یهودیان و اعراب، ما با هم از این مرحله گذر خواهیم کرد».

همچنین پوسترها و تیشرت های این فعالان عضو گروه «با هم ایستاده ایم» که بر روی آنها شعارهای صلح آمیز به زبان عبری و عربی نوشته شده بود، توقیف شدند.

گاردین افزود: این یک اتفاق نادر نیست. در سراسر اسرائیل، افراد بازداشت و از کار خود بیکار می شوند و حتی به دلیل بیان احساسات خود در همدردی با حماس بعد از حملات هفتم اکتبر (۱۵ مهر) مورد حمله قرار می گیرند. تعریف حمایت از حماس اغلب به حمایت و ابراز همدردی از مصائب کودکان فلسطینی محاصره در غزه و یا درخواست صلح به ویژه وقتی که به زبان عبری و عربی ابراز می شود، تعمیم می یابد.

به نوشته این رسانه، مسئولیت این سرکوبگری را در وهله نخست کابینه بنیامین نتانیاهو برعهده دارد. از زمان آغاز حملات، پلیس اختیارات گسترده ای را برای تعیین این که چه چیزی حمایت از تروریسم محسوب می شود، کسب کرده است.

گاردین به نقل از یک وکیل نوشت: اکنون دیگر نیازی به ارجاع چنین پرونده هایی به بازپرسان وجود ندارد و این امر یکی از مراحل مهم پیگردهای قانونی برای آزادی بیان افراد را حذف کرده است.

این وکیل اظهار داشت: ما با سونامی تحقیقات پلیس مواجه هستیم. افرادی که هدف قرار می گیرند یک تجربه وحشتناک کسب می کنند و حتی اگر در نهایت هم کیفرخواستی صادر نشود این مراحل بسیار ترسناک هستند.

به گفته او، موجی از سرکوب و وادار به سکوت در هر نوعی از آن، نه تنها علیه انتقادها بلکه در زمینه ابراز همدردی ها وجود دارد.

گاردین در ادامه آورده است: تظاهرات در ابراز همدردی با غزه به زور از سوی نیروهای پلیس متفرق شده اند و هفته گذشته دادستان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به دانشگاه ها و کالج ها دستور داده دانشجویانی که پیام هایی در حمایت از آنچه وی از آن به عنوان «تروریسم» یاد کرد، ارسال کرده اند، به پلیس ارجاع شوند.

در راستای این دستور، به نظر می رسد پاکسازی در دانشگاه ها شروع شده است و گروه حقوقی عداله (Adalah) گزارش داده که حدود ۵۰ دانشجوی فلسطینی به خاطر پست های خود در رسانه ای اجتماعی، به کمیته های انضباطی فراخوانده شده و از ادامه تحصیل تعلیق شده اند.

بر اساس این گزارش، ارعاب اسرائیلی‌های یهودی و عرب با دیدگاه‌های مخالف نیز از سوی افراد و گروه‌های ناشناس صورت گرفته و باعث برانگیختن احساس نفرت در فضای برخط (آنلاین) شده است.

اوری کول (Ori Kol) از بنیانگذاران گروه «فیک ریپورتر»، که در زمینه مبارزه با انتشار اطلاعات نادرست و نفرت پراکنی در فضای برخط فعالیت می کند، گفت: دست زدن به اطلاعات شخصی و ارعاب علیه فعالان صلح یک پدیده گسترده است.

وی افزود: آنچه اساسا در اسرائیل دیده می شود فضای ترس و وحشت است که بواسطه فعالان ناشناس در فضای برخط تقویت شده است و آنها به طور تصادفی افراد را هدف قرار می دهند. آنها اطلاعات شخصی و تلفن افراد را دارند و ممکن است چند دقیقه بعد به سراغ پرستار فلسطینی در شمال اسرائیل بروند که ممکن است تصاویری از غزه منتشر کرده باشد.

معاون فیک ریپورتر نیز گفت: برای ما بسیار نگران‌کننده است که بدانیم با یک میدان جنگ دیگر روبرو خواهیم بود؛ یک جنگ داخلی بین شهروندان، اینجا و در کرانه باختری، این یک خطر بزرگ برای جامعه و امنیت اسرائیل است.

به گزارش ایرنا، نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کردند و ضربات سنگینی به پیکر رژیم اشغالگر صهیونیستی وارد نمودند.

ارتش رژیم صهیونیستی که توان مقابله با رزمندگان مقاومت را ندارد از همان ابتدای عملیات در جنایتی آشکار اقدام به بمباران بی وقفه مناطق مسکونی، بیمارستان ها، مراکز دینی و مدارس غزه کرده است که در اثر آن تا این ساعت چهار هزار و ۷۴۱ فلسطینی شهید و ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر دیگر نیز زخمی شده اند.

میان شهدای فلسطینی یک هزار و ۸۷۳ کودک، یک هزار و ۲۳ زن و ۱۸۷ سالخورده وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha