هواشناسی: وزش باد، رعدوبرق و بارندگی کرمانشاه را فرامی‌گیرد

کرمانشاه - ایرنا - رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: وزش باد و ابرناکی آسمان استان را طی روزهای آینده فرامی‌گیرد.

سعید قاسمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی، موجی ناپایداری در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، جو منطقه را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی افزود: این موج ناپایدار ضمن کاهش دمای هوا و در بعضی ساعات وزش باد، بارش های پراکنده نیز، احتمالاً همراه با رعدوبرق برای سطح استان در پی خواهد داشت که احتمال بارش، در نیمه جنوبی و نواحی شرقی بیشتر به نظر می رسد.

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه ادامه داد: از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده، به استثنای افزایش نسبی دمای هوا و در بعضی ساعات وزش باد همراه با رشد ابر، پدیده قابل توجه دیگری برای جو استان نخواهیم داشت.

قاسمی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته حمیل و کوزران با ۲ درجه و خسروی با ۳۲ درجه بالای صفر به ترتیب خنکترین و گرمترین مناطق استان بودند.

وی ادامه داد: در همین مدت دمای هوا در کرمانشاه نیز بین ۶ و ۲۴ درجه بالای صفر در نوسان بود.

به گزارش ایرنا، در حال حاضر در سطح استان ۱۲ ایستگاه سینوپتیک، یک ایستگاه فرودگاهی و جوبالا، ۱۲ ایستگاه خودکار، یک ایستگاه تحقیقات کشاورزی، ۹۲ ایستگاه باران سنجی، چهار ایستگاه اقلیم شناسی، یک ایستگاه رادار هواشناسی، ۱۶ ایستگاه تبخیر سنجی و ۱۰ تشعشع سنجی دیجیتال در حال فعالیت است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha