بارندگی در سیستان و بلوچستان تداوم دارد

۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۰۷
کد خبر: 85267955
بارندگی در سیستان و بلوچستان تداوم دارد

زاهدان- ایرنا- رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان گفت: بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق، تندبادهای شدید لحظه‌ای و بارش تگرگ در مناطق جنوبی این استان همچنان تداوم دارد.

علی ملاشاهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد جوی در سیستان و بلوچستان افزود: روزهای سه شنبه و چهارشنبه ناپایداری ها در استان تضعیف می شود اما از روز پنجشنبه تا شنبه با ورود سامانه بارشی جدید، در اغلب نقاط استان شاهد رگبار و رعدو برق خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این مدت شرایط برای آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان مهیاست.

رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سیستان و بلوچستان توصیه کرد: ضروری است شهروندان توجه داشتند باشند که از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه‌های فصلی و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

وی افزود: طی روزهای اخیر در ۱۸ ایستگاه هواشناسی و باران‌سنجی سیستان و بلوچستان بارش باران ثبت شده که هیچان ۴۹، قصرقند ۱۶.۵، هلنچگان از توابع بزمان ۲۲ و پیشین ۹.۱ میلی‌متر بوده است.

به گزارش ایرنا، پس از ماه‌ها انتظار سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان فعال و بارندگی در برخی از نقاط این استان پهناور که همواره با معضل خشکسالی دست‌وپنجه نرم می‌کند علاوه بر سیراب‌کردن زمین‌های تشنه، زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را هم مهیا کرد.

بارش بارانی که فضای شهرها را طراوتی بهاری بخشیده و با طغیان رودخانه‌های محلی، فصلی تازه برای زندگی فراهم کرده چرا که روزنه‌ای از امید در بین مردم منطقه بویژه کشاورزان به وجود آورده است.

بارش باران الهی در حالی زمینه خوشحالی مردم و کشاورزان را فراهم و سفره‌های آب زیرزمینی را سیراب کرد که در برخی از نقاط مانند شهرستان نیکشهر منجر به اختلال در تردد شهروندان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha