۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85268043
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مفاخر و مشاهیر همدان به نسل جوان معرفی شوند

۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴
کد خبر: 85268043
مفاخر و مشاهیر همدان به نسل جوان معرفی شوند

همدان- ایرنا- معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: این استان مفاخر و مشاهیر برجسته‌ای دارد که این میراث جاودانه باید با همت دستگاه های اجرایی ماندگار و به نسل آینده منتقل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن رضانیا روز دوشنبه در انجمن کتابخانه های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه سرآمدان بزرگی در استان همدان در قید حیات هستند و در گمنامی و بی ادعایی زندگی می‌کنند و خدمات ارزنده را ارائه دادند اظهار کرد: این گنجینه های بزرگ توسط آموزش و پرورش برای نسل جوان شناسانده و در واحدهای درسی گنجانده شود.

وی افزود: از ابتدای آغاز به کار دولت مردمی و قوی سیزدهم تاکنون پنج هزار و ۲۳ مترمربع کتابخانه عمومی در این استان افتتاح شده است که این مساعدت و تلاش برای رشد و توسعه کتابخانه‌ها کمک به رشد فرهنگ و بالندگی نسل جوان است.

رضا نیا انجمن کتابخانه های عمومی استان را پویا و رو به رشد دانست و ادامه داد: برنامه های هفته کتاب باید به بهترین شکل با هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان کتابخانه‌های عمومی را یکی از کانون‌های پیشران فرهنگی دانست و افزود: کتابخانه ها با برنامه مستمر نقش بی‌بدیل در غنای اوقات فراغت دارد و فقط مختص تابستان نیست تا فضای عمومی فرهنگی استان سالم سازی شود و آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

رضانیا ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را نبود برنامه مناسب برای اوقات فراغت توسط دستگاه‌ها اعلام کرد و افزود: در طول سال به مساله اوقات فراغت با نگاه ویژه پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز برای رسیدن به وضعیت مطلوب و آرمانی باید شبکه ای عمل کنیم اظهار کرد: برنامه هفته کتاب در راستای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی با همکاری صدا و سیما، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان و دستگاه های فرهنگی جریان سازی شود.

وی در ادامه با اشاره به وقایع اخیر تصریح کرد: رویدادهای ۱۶ روز گذشته در منطقه پیام‌ بزرگی را برای آزادمردان جهان داشت که این جنایت‌های رژیم نحس غاصب نشانه استیصال او است که می خواهد پیروزی بزرگ و بی نظیر از یادمان برود که بزرگترین قدرت جهان در برابر کمترین امکانات شکست خوردند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه به فرموده مقام معظم رهبری شکست مفتضحانه و غیرقابل ترمیم برای رژیم غاصب رخ داد و نگذاریم بزرگی و عظمت این پیروزی فراموش شود گفت: این پیروزی با همت سرداران شهید سلیمانی ها رقم خورد و پیروزی های شیرین تری هم در پیش است.

استان همدان دارای ۱۱۹ باب کتابخانه‌ عمومی شامل ۷۱ باب شهری، ۴۶ باب روستایی و یک باب سیار شهری با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب است که به بیش از ۶۰ هزار عضو خدمات ارائه می‌دهد و حدود ۳۰۰ کتابدار در این کتابخانه‌ها مشغول فعالیت هستند. از این تعداد ۱۰۷ باب کتابخانه به طور مستقیم زیرنظر نهاد کتابخانه‌های عمومی است و ۱۲ مورد به صورت مشارکتی با دستگاه‌های دیگر اداره می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha