۳۸۰ میلیارد تومان در ۵ ماه اول امسال برای درمان ناباروری هزینه شد

تهران - ایرنا- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران به عقد قرارداد با ۱۹۹ مرکز ناباروری اشاره کرد و گفت: هزینه‌های خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری نسبت به سال قبل ۲۷۰ درصد رشد داشته و ۳۸۰ میلیارد تومان در پنج ماهه اول امسال هزینه شده است.

به گزارش ایرنا، محمد مهدی ناصحی روز دوشنبه در یک نشست خبری افزود: امسال ۲ هزار میلیارد تومان نیز برای مادران باردار و نوزادان هزینه شده است.

وی در مورد بیمه معتادان و کارتن خواب ها نیز گفت: از طریق مرکزی در ریاست جمهوری و بهزیستی معتادان و کارتن خواب ها تحت پوشش بیمه سلامت قرار می گیرند.

ناصحی افزود: تاکنون خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه نبوده و اکنون وارد سامانه های بیمه سلامت شده که مشاوره های روانشناسی و ویزیت را شامل می شود.

وی ادامه داد: در زمینه روانشناسی مباحث تحلیلی شناختی ، روان درمانی مشمول تعرفه بوده و در سامانه های بیمه سلامت بارگذاری شده و افرادی که تحت پوشش بیمه سلامت باشند از مزایای آن بهره مند می شوند.

رئیس سازمان بیمه سلامت تصریح کرد: ۹۰ درصد هزینه های بستری و ۷۰ درصد هزینه های سرپایی را در مراکز خصوصی و دولتی بیمه سلامت پوشش می دهد.

به گفته ناصحی، اکنون روستاییان تحت پوشش بیمه رایگان سلامت بوده، وقتی از طریق نظام ارجاع به مراکز درمانی معرفی می شوند ۹۵ درصد هزینه های آنها را بیمه سلامت پرداخت می کند.

ناصحی اظهار داشت: ۱۷ خدمت دندانپزشکی برای مادران باردار و سنین زیر ۱۲ سال تحت پوشش بیمه سلامت بوده که این افراد هزینه ای پرداخت نمی کنند و ۲ هزار مطب در مناطق شهری با پزشکان قرارداد داریم که بر اساس توافق مبالغی را پرداخت می کنیم و پیشنهاد کردیم خدمات ایمپلنت و ارتودنسی نیز بزودی زیر چتر حمایت بیمه سلامت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه آمادگی داریم در بحث بهداشت و درمان نقش بهتری داشته باشیم ، افزود: رایگان شدن هزینه های درمانی کودکان زیر هفت سال در مراکز درمانی نیز مراحلی دارد که باید طی شود و هیات دولت نیز برای این موضوع نظر مساعدی دارد.

رئیس سازمان بیمه سلامت اظهارداشت: از مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر اتباع خارجی زیر ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند و بیماران صعب العلاج آنها نیز بصورت رایگان درمان می شوند. حق بیمه اتباع خارجی دو برابر یک فرد ایرانی است که بسیاری از آنها توان پرداخت ندارند و سعی داریم از طریق کمک خیران بیمه شوند.

ناصحی درباره اتصال بیمه‌های تکمیلی به نسخه الکترونیک، گفت: مراوده بیمه‌های تکمیلی با وزارت بهداشت و بیمه‌های پایه در زمینه نسخه الکترونیک بهتر شده، از ابتدا اطلاعات را در اختیار آنها قرار دادیم و به روش‌های مستقیم و غیرمستقیم این اتفاق در حال رخ دادن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha