۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85268138
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ساخت و تکمیل ۲۴ کتابخانه در همدان

۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۷:۳۹
کد خبر: 85268138
ساخت و تکمیل ۲۴ کتابخانه در همدان

همدان-ایرنا- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ۲۴ طرح در دست احداث و تکمیل است که برخی از آنها مانند کتابخانه عمومی روستای کوزره و دهپیاز تا پایان سال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عاطفه زارعی روز دوشنبه در انجمن کتابخانه های استان همدان اظهار کرد: همچنین سالن آمفی تئاتر کتابخانه شهدای گمنام رزن، توسعه کتابخانه فاطمه الزهرا(س) شهر آجین شهرستان اسدآباد، کتابخانه روستا نگارخاتون شهرستان فامنین تا پایان به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: این اداره کل در ۶ ماه نخست سال جاری رتبه پنجم کشور در حوزه اجرای برنامه‌های فرهنگی را از آن خود کرد.

زارعی افزود: در ۶ ماه نخست سال جاری اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان موفق شده است رتبه برتر اجرای برنامه‌های تخصص محور در حوزه اعتلای اوقات فراغت جوانان در استان همدان، رتبه برتر در رزمایش جهادی ۲۰۲۰ در محلات کمتر برخوردار همدان، رتبه سوم کشوری در حوزه برگزاری انجمن کتابخانه‌های عمومی استان، جایزه اول و پنجم جایزه خدمات کتابخانه‌های عمومی کشور را از آن خود کند.

وی با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری بیش از ۵۳۰ هزار نسخه کتاب به امانت رفته است افزود: ۱۰ پروژه عمرانی در دولت مردمی و قوی سیزدهم در حوزه کتابخانه‌های عمومی استان همدان افتتاح شده که در مجموع بیش از پنج هزار متر مربع زیربنای کتابخانه‌های عمومی افزوده شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه کتابخانه استاندارد اسدآباد، درگزین، توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی(ع) شهر مهاجران نیز در دست اقدام است تصریح کرد: بسیاری از پروژه‌ها از اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان بهره‌مند شدند و با تخصیص اعتبارات به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی با بیان اینکه حمایت فرمانداران از توسعه زیرساخت‌ها اتفاقات بسیار خوبی را رقم زده است ادامه داد: تهیه یک کتابخانه سیار در شهرستان اسدآباد و ساخت و توسعه کتابخانه‌ها در شهرستان‌ها با همکاری و توجه ویژه فرمانداران در جریان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری ۶۷ هزار و ۸۷۹ نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا شده است خاطرنشان کرد: بنیاد علمی- آموزشی قلمی ۱۰۰ میلیون تومان کتاب در تابستان گذشته به کتابخانه‌های عمومی استان همدان اهدا کرده است.

زارعی با تاکید بر اینکه کتابخانه‌های عمومی استان همدان از حیث اجرای برنامه‌های فرهنگی رتبه پنجم کشوری را به دست گرفته است گفت: در تابستان سال گذشته هفت هزار و ۳۸۳ فعالیت فرهنگی در حوزه اوقات فراغت انجام شده است.

وی افزود: در راستای اجرای برنامه های اجلاسیه دومین کنگره ملی هشت هزار شهید استان همدان ۲ هزار برنامه فرهنگی کتاب محور به همت کتابداران در ۱۱۸ کتابخانه عمومی در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۴۰ هزار نفر در دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند افزود: بیش از ۷۰۰ اثر به دومین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از ۳۰ استان کشور رسیده است.

زارعی به افتتاح ۱۰ خانه محیط زیست در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان اشاره کرد و گفت: در ایام ماه محرم و صفر دومین سری سلسله نشست‌های بصیرتی حسینیه اندیشه با همکاری موسسه کلامی احیا و با حضور اساتید حوزه علمیه در کتابخانه‌های عمومی استان همدان برگزار شد.

استان همدان دارای ۱۱۹ باب کتابخانه‌ عمومی شامل ۷۱ باب شهری، ۴۶ باب روستایی و یک باب سیار شهری با یک میلیون و ۴۰۰ هزار نسخه کتاب است که به بیش از ۶۰ هزار عضو خدمات ارائه می‌دهد و حدود ۳۰۰ کتابدار در این کتابخانه‌ها مشغول فعالیت هستند.

از این تعداد ۱۰۷ باب کتابخانه به طور مستقیم زیرنظر نهاد کتابخانه‌های عمومی است و ۱۲ مورد به صورت مشارکتی با دستگاه‌های دیگر اداره می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha