۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85268184
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رفع تصرف از ۲هزار و ۳۷۱ هکتار اراضی ملی و دولتی در خوزستان

اهواز- ایرنا- رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۲ هزار و ۳۷۱ هکتار اراضی ملی و دولتی در استان طی ۶ ماه نخست امسال رفع تصرف و به دولت برگشت داده شدند.

به گزارش ایرنا به نقل از دادگستری خوزستان ، علی دهقانی روز دوشنبه بیان کرد: ارزش ریالی این میزان اراضی آزادسازی شده ۱۶ هزار میلیارد ریال است که با برگزاری جلسات متعدد شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی ملی و منابع طبیعی و پیگیری دادستان‌های استان محقق شد.

وی گفت: در راستای عمل به دستور رئیس قوه قضاییه در خصوص حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و صیانت از منابع ملی و طبیعی و به‌منظور مقابله با پدیده زمین‌خواری، با هرگونه تعرض و تصرف افراد سودجو بدون اغماض و با قاطعیت برخورد می‌شود.

دهقانی افزود: همچنین ۲۱ هکتار از زمین‌هایی که به صورت غیرمجاز تغییر کاربری شده بودند، به استناد تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی با احکام قضایی به وضعیت قبل برگشتند.
رئیس کل دادگستری خوزستان ادامه داد: در مدت یادشده ۷۹۰ پرونده در حوزه تصرفات اراضی ملی در حوزه منابع طبیعی، اراضی ساحلی رودخانه و تخریب محیط زیست در استان تشکیل و رسیدگی شد.

وی از مدیران دستگاه‌های متولی و اعضای شورای حفاظت از حقوق بیت‌المال و اراضی استان خواست تا اقدامات پیشگیرانه در خصوص هرگونه تهدید و تعرض به اراضی ملی و تخریب زمین‌های کشاورزی و باغی را انجام دهند.

دهقانی بیان کرد:دستگاه‌های دولتی با نظارت بیشتر بر اموال منقول و غیرمنقول خود، از فراهم شدن زمینه هرگونه جرم در این خصوص و ایجاد ضرر و زیان به بیت‌المال جلوگیری کنند.

به گزارش ایرنا، چهار میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی ملی در خوزستان وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha