ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کم‌برخوردار کشور

تهران- ایرنا - مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از ساخت ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کمتربرخوردار کشور توسط این بنیاد خبر داد و تاکید کرد: ساخت خوابگاه‌های متاهلی در سراسر کشور در دستور کار این بنیاد قرار گرفته است.

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در جهت دهی‌های خود بر حمایت از زوج های جوان در آستانه ازدواج؛ حمایت از زوج های جوان پیشگیری و درمان ناباروری، حمایت از خانواده در دوران شیر دهی، حمایت از خانواده در تولد و معیشت فرزندان، حمایت از مادران شاغل و غیر شاغل، حمایت از مادران دانشجو و طالب، اصلاح و تحول در متون و برنامه های آموزشی و پژوهشی، پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی، تسهیلات و حمایت های مالی، خدمات اجتماعی و آموزشی -مشوق های اقتصادی، تاکید دارد.

ساخت خوابگاه‌های متاهلی و دانشجویی از موارد حمایتی از خانواده های جوان و نوپاست که در کشور شکل گرفته و هر دستگاهی بنابر دستورالعمل اجرایی قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در ساخت خوابگاه ها مشارکت دارد.

در این خصوص حمیدرضا علیان زادگان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه احداث خوابگاه‌های متاهلی از جمله دستورات قانون جوانی جمعیت است؛ افزود: این بنیاد در حال حاضر ساخت خوابگاه‌های دخترانه را به اتمام رسانده و بر اساس بند قانونی ساخت خوابگاه‌های متاهلی، این امر را در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: اولویت ساخت خوابگاه‌های متاهلی با دانشگاه‌هایی است که سرانه حضور متاهلین در آن‌ها زیاد و نرخ تامین مسکن در شهر بالا باشد و در زمره دانشگاه‌های شاخص کشور قرار گیرند.

علیان‌ زادگان درباره مدل همکاری بنیاد ۱۵ خرداد برای ساخت خوابگاه‌های دانشجویی نیز گفت: دانشگاه در ابتدا باید منابع دولتی را برای ساخت خوابگاه دریافت کرده باشد، با این شرط و در صورت کمبود منابع، بنیاد برای تامین تا سقف ۱۰ درصد بودجه مورد نظر ورود کرده و اقدام به مشارکت در ساخت خوابگاه می‌کند.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام یادآور شد: این بنیاد از سال ۱۳۹۵ و با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب، به حوزه ساخت خوابگاه‌های دانشجویی دخترانه ورود کرده و تا به امروز ۱۲خوابگاه را به بهره‌برداری رسانده است.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خاطرنشان کرد: این خوابگاه‌ها، در شهرهای بجنورد، دامغان، ارومیه، شهرکرد، سنندج، نیشابور، اراک، بوشهر، بیرجند، تربت حیدریه و قائن به بهره‌برداری رسیده و ۴ خوابگاه دیگر در همدان، مراغه و بندرعباس تا پایان امسال افتتاح می‌ شود و مجموع این خوابگاه ها به عدد ۱۶ می رسد.

علیان‌زادگان، ادامه داد: این ۱۶ خوابگاه دانشجویی دخترانه در مناطق کمتر برخوردار کشور با زیربنای ۷۷ هزار مترمربع و با ظرفیت ۴ هزار تخت دانشجویی احداث شده و از امکاناتی مانند نمازخانه، اتاق مطالعه، اتاق تلویزیون، سالن ورزشی، بهداری، آشپزخانه، اتاق میهمان و سالن رایانه و ملاقات برخوردار هستند.

به گفته وی، خوابگاه‌های ساخته شده برای استفاده دانشجویان دختر در اختیار وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفته و قرار است بزرگ‌ترین خوابگاه دانشجویی دخترانه کشور در دانشگاه بوعلی سینا با ظرفیت ۵۰۰ دانشجو در زیربنایی به مساحت ۶ هزار و ۷۰۰ مترمربع کامل و آبان‌ماه جاری به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل بنیاد ۱۵ خرداد تاکید کرد: پس از اتمام این خوابگاه‌ها، برای ساخت خوابگاه‌های متاهلی برنامه‌ریزی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha