گودهای موجود در منطقه ۱۷ شهرداری تهران پرخطر نیست
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: یک سری گود در منطقه ۱۷ شهرداری تهران وجود دارد که ظاهرا پر خطر نیست.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، شصت و سومین جلسه کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورا روز دوشنبه برگزار شد و بعد از ارایه گزارش ساختمان‌های ناایمن و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران، رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه نگاه مثبتی به منطقه ۱۷ داریم، گفت: وضعیت استان‌های معین منطقه تغییری نکرده و همچنان استان کرمانشاه استان معین این منطقه است.

علی نصیری با اشاره به زلزله‌های رخ داده در شهر تهران ادامه داد: کانون اغلب زلزله‌های شهر تهران، داخلی نبوده و بیرون از شهر بوده است ضمن اینکه زلزله موضوع مهم مناطقی است که بافت فرسوده دارند.

شهردار منطقه ۱۷ با اشاره به اینکه در خصوص ساختمان‌های پرخطر آنچه که وظیفه شهرداری است با تدبیر و طبق قانون اجرا می‌شود، افزود: امیدوارم در سریعترین زمان ممکن ایرادات رفع شود چرا که موضوع ایمنی بسیار مهم است چون پای جان انسان‌ها در میان است.

رضا سیفی تاکید کرد: از روز اول خدمت در منطقه تمام نامه‌ها و ابلاغیه‌هایی که در حوزه ایمنی بود را با قید فوریت برای همکاران ارسال کردم تا در اولویت قرار گیرند.

رفع ۸۴۳ موضوع خطرساز بوستان‌های منطقه ۱۷

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه ۱۷ نیز در این جلسه اظهار کرد: برای ایمنی بوستان‌های این منطقه طی سه ماه نخست امسال ۸۴۳ مورد موضوع خطرساز استخراج شده که همگی رفع شده‌اند.

ابراهیم کوه‌نژاد با اشاره به استانداردسازی ۲۴۰ مورد از برج‌های نوری طی دو سال گذشته ادامه داد: ۲۲ مجموعه وسایل بازی در سطح منطقه وجود دارد که ۱۶ مجموعه استانداردسازی و نوسازی شده است.

به گفته وی، در بارندگی گذشته هم پیام‌های ۱۳۷ در این خصوص صفر بوده و هم اینکه نقطه آب‌گیری نیز در آنجا نداشتیم.

وی در خصوص بحث اسکان اضطراری منطقه تاکید کرد: طبق برآورد انجام شده اگر باغ راه حضرت فاطمه (س) به اماکن اسکان اضافه شود، وسعت بزرگی ایجاد و حتی می‌توان مناطق اطراف را هم پوشش داد.

معاون خدمات شهری منطقه ۱۷ با اشاره به گودپرخطر شاندیز گفت: شاندیز یکی از پرخطرترین گودهای پرخطر بود که پس از ۱۲ سال رها شدن طی چند ماه گذشته پر و ایمن‌سازی شد.

تعیین تکلیف ساختمان‌های بحرانی شهرداری منطقه ۱۷

عضو و رییس کمیته ایمنی و سرپرست بحران شورای اسلامی شهر تهران نیز گفت: با پیگیری و دستورات شهردار تهران و سازمان‌های آتش نشانی و مدیریت بحران طیف اعظم ساختمان‌های بحرانی در شهرداری منطقه ۱۷ تهران تعیین تکلیف شده‌اند.

مهدی بابایی با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۱۷ به ۵۰ شیر هیدرانت نیاز دارد که با توجه به فرسوده بودن بافت منطقه این موضوع باید به صورت ویژه پیگیری شود، اضافه کرد: در شهر تهران شهردار تهران مسوولیت بحران و HSE را بر عهده دارد و در منطقه نیز شهردار منطقه مسوول است؛ باید این ارتباط مدیر بحران منطقه با شهردار به صورت ویژه برقرار بوده و این تعامل مستمر باشد.

وی با بیان اینکه دوستان باید منطقه را تحت نظر داشته باشند، اظهار کرد: کارشناسان HSE باید با شهردار منطقه در ارتباط باشند چون در صورت بروز رخداد تمام منطقه را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ مدیران بحران باید به صورت ویژه منطقه را تحت رصد داشته باشند.

اختصاص ۴۰ درصد بودجه به حوزه حمل و نقل

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر افزود: امسال بیش از ۴۰ درصد بودجه را به حوزه حمل و نقل اختصاص دادیم، اما نکته قابل تامل این است که در حوزه مدیریت بحران شاهد هیچ کاهشی نبوده‌ایم؛ شورای شهر هیچ‌گونه اغماضی در حوزه مدیریت بحران ندارد چون این موضوع بسیار مهم است.

بابایی یکی از دغدغه‌های شهردار منطقه ۱۷ را تیرهای برق مزاحم دانست و اظهار کرد: هیچ کاری در راستای خدمت به مردم نیست که انجام ندهیم و فقط به انگیزه و همت نیاز دارد؛ ضربه‌ای که در حوزه حمل و نقل خوردیم از ترافیک اول مهر به بعد قابل مشاهده است.

وی یادآور شد: شهرداری تهران با هم‌افزایی که با دولت داشته و بر اساس سیاست‌گذاری شواری شهر بزرگترین قرارداد خرید واگن کشور را منعقد کرده و مقرر شده تا ظرف یک سال واگن‌ها وارد شود؛ همچنین قرارداد انتقال تکنولوژی آن هم منعقد شده که واگن‌سازی کشور نیز بتواند واگن‌ها را تولید کند تا دیگر نیازی به خرید واگن خارجی نداشته باشیم.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه خرید واگن‌های جدید باعث می‌شود که ظرفیت مترو بیش از ۵۰ درصد افزایش پیدا کند، گفت: با کوچک‌ترین فرهنگ‌سازی و آموزش در حوزه ایمنی در شهرداری تهران می‌توانیم آمارهای حوادث را کاهش دهیم.

به گزارش ایرنا، نماینده سازمان‌هایی مثل پدافند غیرعامل، پایگاه‌های مدیریت بحران، خانه‌های دوام، پایگاه‌های ورزش، سلامت ایمنی و محیط زیست HSE به ارایه گزارش پرداختند که طبق این گزارشات منطقه ۱۷ از لحاظ پدافند غیرعامل منطقه آرامی است؛ با توجه جمعیت ۲۸۰ هزار نفری منطقه ۳۳ مرکز اسکان اضطراری دارد، وضعیت خانه‌های دوام مناسب است و طی ۶ ماه نخست امسال منطقه برتر بوده است.

این جلسه با حضور مهدی بابایی عضو و رییس کمیته ایمنی و سرپرست بحران شورای اسلامی شهر تهران، علی نصیری رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، رضا سیفی شهردار منطقه ۱۷، عیسی حمیدنیا رییس ستاد مدیریت بحران، اعضای کمیته بحران و معاونان منطقه برگزار و گزارشی از اقدامات صورت گرفته کمیته ایمنی ساختمان‌های ناایمن منطقه ۱۷ نیز ارایه شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha