روزانه ۲۰ تن شیر خشک صنعتی در آذربایجان شرقی تولید می‌شود

تبریز- ایرنا- مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی گفت: روزانه ۲۷۰ تن شیر خام به ۲۰ تن شیر خشک صنعتی در این واحد تبدیل و نیاز کارخانه های شیرینی و شکلات در استان به این ماده تامین می‌شود.

به گزارش ایرنا، سید جلال هاتف غازانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه ۳۷۰ تن شیرخام در این شرکت جمع آوری و به انواع محصولات لبنی تبدیل می‌شود.

وی با اشاره به کیفیت بالای محصولات تولید این شرکت گفت: کیفیت بالا و همین طور قیمت مناسب زمینه صادرات محصولات تولید را نیز فراهم کرده به گونه‌ای که ماه گذشته ۱۰۰ تن کره به ارزش ۲۰۰ میلیارد ریال به جمهوری آذربایجان صادر شد.
هاتف ادامه داد: همچنین ماهانه ۶۰۰ تن انواع محصولات لبنی به ارزش ۲هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از این شرکت به کشورهای گرجستان، ترکیه، قطر، پاکستان و عراق صادر می شود.
وی ادامه داد : به دنبال ایجاد نمایندگی در برخی کشورها از جمله جمهوری آذربایجان هستیم تا تمام محصولات تولید شرکت را در این کشورها عرضه کنیم.
غنی سازی شیرهای مصرفی با ویتامین د۳
مدیرعامل شرکت پگاه آذربایجان شرقی افزود: تمام شیرهای مصرفی تولید شده در این شرکت به منظور بالا بردن میزان سلامت جامعه با ویتامین د۳ غنی شده است.
هاتف گفت: متاسفانه سرانه مصرف شیر در ایران ۶۸ تا ۷۰ کیلوگرم در سال است که در مقایسه با سرانه جهانی که ۳۵۰ کیلوگرم است بسیار عقب هستیم از این رو برای بالا بردن سرانه مصرف، تنوع تولید و تولید محصولات دانش بنیان را در دستور کار قرار داده ایم.
توسعه واحد تولید پنیر سنتی تبریز

هاتف با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری و صندوق بازنشستگی انجام شد، گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه کارخانه و همچنین واحد تولیدی پنیر سنتی تبریز سرمایه‌گذاری خواهد شد.

هاتف با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان و تفاهم‌نامه‌ای که بین استانداری و صندوق بازنشستگی انجام شد، گفت: ۱۵ هزار میلیارد ریال برای توسعه کارخانه و همچنین واحد تولیدی پنیر سنتی تبریز سرمایه‌گذاری خواهد شد.
وی ادامه داد: به محض اینکه منابع مالی این طرح آماده شود عملیات اجرایی آن را آغاز خواهیم کرد.
کشت و صنعت سراب معطل زمین است
هاتف همچنین به برنامه های شرکت برای ایجاد واحد دامداری پنج هزار رأسی در کشت و صنعت سراب اشاره کرد و گفت: این طرح معطل اختصاص زمین بوده و در صورت تامین زمین ظرف سه سال آماده بهره‌برداری می‌شود.
وی به میزان سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی برای این طرح را ۱۰ هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: با بهره‌برداری از این واحد، شرکت پگاه آذربایجان شرقی در زمینه تامین شیر خام خودکفا می شود.
وی همچنین در مورد انتشار بوی نامطبوع در اطراف این کارخانه اظهار کرد: آب مصرفی در این کارخانه بازچرخانی شده و در فضای سبز استفاده می‌شود و هیچگونه خروجی فاضلاب نداریم.


به گزارش ایرنا، شرکت پگاه آذربایجان شرقی ۶۸ سال پیش آغاز به کار کرد و در حال حاضر روزانه ۳۷۰ تن شیر خام از تولید کننده‌ها خریداری و به انواع محصولات لبنی تبدیل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha