۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبر: 85268440
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

احداث سه مزرعه پرورش مرغ در تهران

۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۴۳
کد خبر: 85268440
احداث سه مزرعه پرورش مرغ در تهران

تهران بزرگ - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران گفت: با راه‌اندازی سه مزرعه پرورش مرغ به ظرفیت تولید سه میلیون قطعه، ۳۰ تا ۳۵ درصد نیاز این استان برطرف می‌شود.

به گزارش شامگاه دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، محمد علیمهری از احداث شهرک گلخانه‌ای و سه مزرعه پرورش مرغ خبر داد.

وی توضیح داد: ظرفیت تولید هر مزرعه یک میلیون قطعه است و با راه‌اندازی کامل مزارع، خودکفایی استان در تولید مرغ به ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش خواهد یافت.

وی گفت هم اکنون اراضی و سرمایه‌گذاران اجرای این مزارع مشخص شده و اعطای مجوزهای لازم در مراحل پایانی است.

وی افزود: مزارع پرورش مرغ یاد شده تا ۲ یا سه سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید که در سال اول ۲۰۰ هزار قطعه و تا اواسط سال آینده به یک میلیون قطعه می‌رسد، همچنین دو واحد دیگر در سال آینده شروع به فعالیت کرده و طی دو یا سه سال آینده به ظرفیت نهایی یعنی تولید سه میلیون قطعه خواهند رسید.

احداث ۳ مزرعه پرورش مرغ در تهران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران همچنین عنوان کرد: در زمینه تولید گوشت مرغ حدود ۵ تا ۸ درصد نیاز تهرانی‌ها در استان تولید و مابقی از طریق تولیدات دیگر استان‌ها تأمین می‌شود که در برهه‌های مختلف سال با مشکلاتی در این زمینه مواجه هستیم.

معاون استاندار تهران درباره ظرفیت تولید گوشت قرمز در استان تهران، تصریح کرد: همانند تولید گوشت سفید، حمایت‌هایی از جمله ارائه تسهیلات، خرید تضمینی، راهبر برای آموزش در محل و نظارت پزشکی به‌ صورت پایلوت در یکی از شهرستان‌ها در حال اجرا است.

وی با اشاره به راهبردهای حوزه کشاورزی، اظهار داشت: اولین و اصلی‌ترین راهبرد مصرف آب و افزایش بهره‌وری از آن بوده که به همین منظور هدایت کشاورزی از سنتی به گلخانه‌ای در دستورکار قرار گرفته، این موضوع بهره‌وری، اشتغال و ارزش‌آفرینی بیشتری دارد.

وی با اشاره به افزایش ۴۰۰ هکتاری اراضی گلخانه‌ای نسبت به سال گذشته گفت: در طرح گلخانه‌های تجمیعی با حداقل ۱۰ هکتار زمین کشاورزی، امکان ایجاد شهرک گلخانه‌ای وجود داشته و در تلاشیم مقدمات این کار را فراهم کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha