آکسیوس آمریکا : بایدن چندین افسر نظامی را برای مشاوره به اسرائیل فرستاد

تهران-ایرنا-رسانه "آکسیوس" آمریکا دوشنبه شب فاش کرد که جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا یک ژنرال سه ستاره تفنگداران دریایی و چند افسر نظامی دیگر را برای مشاوره پیش از عملیات زمینی در غزه اعزام به تل آویو فرستاد.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، آکسیوس گزارش داد: جیمز گلین فرمانده پیشین عملیات ویژه تفنگداران دریایی آمریکا و سایر افسران ارشد نظامی ایالات متحده بنا به دستور دولت بایدن برای مشاوره به ارتش اسرائیل در مورد عملیات آینده در غزه و منطقه، موظف شده‌اند.

این درحالی است که این پایگاه خبری پیشتر در خصوص موضع بایدن در قبال جنگ غزه نوشته بود: بایدن رویکردی دوگانه، در قبال بحران غزه در پیش گرفته است. او قاطعانه در انظار عمومی از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حمایت می کند درحالی که در خلوت سعی می کند او را کنترل کند.

براساس گزارش این پایگاه خبری، ایالات متحده آمریکا از اسرائیل حمایت می کند اما نمی خواهد وارد عملیات نظامی بزرگ یا طولانی دیگری در خاورمیانه شود. گذشتن از این پیچ سخت، بزرگترین چالش جاری دولت بایدن است.

تام نایدز سفیر پیشین آمریکا در سرزمین های اشغالی چند روز پیش به آکسیوس گفت که این سخنرانی در بین رهبران سیاسی و در بین مردم اسرائیل مورد استقبال قرار گرفت و باعث بیشتر شدن اعتبار بایدن در ابتدای بحران شد.
نایدز گفت: چه بایدن را دوست دارید یا از او متنفر هستید، نمی‌توانید از تعهد او به اسرائیل شکایت کنید.

آکسیوس پیشتر نوشت: یکی از اهداف اصلی بایدن جلوگیری از تبدیل درگیری غزه به یک جنگ منطقه ای است. فرستادن ناوهای هواپیمابر به منطقه بخشی از این تلاش است، همانطور که پیام‌هایی که ایالات متحده به ایران و حزب‌الله فرستاده چه به صورت علنی و چه خصوصی ارسال کرده است.

آکسیوس ادامه داد: مقامات اسرائیلی و آمریکایی گفتند، بایدن و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، به اسرائیلی‌ها گفته‌اند که اجازه دادن برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه به نفع اسرائیل است و انجام این کار به حفظ حمایت بین المللی از عملیات اسرائیل علیه حماس کمک می کند.

یکی از مقامات ارشد رژیم صهیونیستی به آکسیوس گفت که پس از حمایت بایدن، چه در گفتار و چه در عمل، آنها نمی توانند نه بگویند.

این رسانه در پایان اضافه کرد که بایدن نمی تواند جنگ را متوقف کند، اما احتمالا برای تاثیرگذاری در این مسیر با بهره گرفتن از محبوبیت و اعتبار خود نزد اسرائیلی ها ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha