سرانه تولید روزانه زباله در خرم آباد ۷۵۰ گرم است

خرم آباد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد گفت: سرانه تولید زباله در این شهر روزانه ۷۵۰ گرم به ازای هر نفر است.

رضا ماجدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند از مناطق مختلف شهر خرم آباد جمع آوری و پس از پردازش، در سایت دفع پسماند دفن می شود.

وی با بیان اینکه سایت دفع پسماند شهر خرم آباد تنها ۲۰ تا ۳۰ سال آینده جوابگوی پسماندهای شهری است، عنوان کرد: این سایت علاوه بر پسماندهای شهر خرم آباد، جوابگوی نیاز تمام شهرستان است و پسماندهای زاغه، دوره و بیرانشهر نیز در این منطقه دفع می شود.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری خرم آباد بیان کرد: در شهر خرم آباد یک کارخانه پردازش و بازیافت پسماند وجود دارد که در حال حاضر دارای مشکلاتی است و به محض برطرف کردن مجددا راه اندازی خواهد شد.

ماجدی با اشاره به اینکه ساعت جمع آوری زباله در شهر خرم آباد از ۲۱ آغاز می شود، عنوان کرد: ۵۰ دستگاه ماشین آلات و ۵۰۰ نفر نیرو کار جمع آوری زباله های شهر خرم آباد را انجام می دهند.

وی در خصوص اجرای طرح تفکیک زباله های شهری از مبدا افزود: این طرح در مقاطع مختلفی شروع و مجددا رها شده است اما اخیرا با یک سرمایه گذار بخش خصوصی رایزنی هایی انجام شد و امیدواریم که تا پایان سال این طرح مجددا در شهر خرم آباد اجرایی شود.

به گفته ماجدی سرانه تولید زباله در کشور ۷۵۰ تا ۹۵۰ گرم در هر روز است و در برخی مناطق شمال تهران به یک تا ۲ کیلوگرم هم می رسد.

شهر خرم آباد بیش از ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha