۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۰۲
کد خبرنگار: 1455
کد خبر: 85268807
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یک هزار و ۳۰۰ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت لرستان است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت لرستان گفت: یک هزار و ۳۰۰ زوج نابارور استان تحت پوشش این نهاد هستند و به مراکز طرف قرارداد مراجعه می کنند.

محسن اسدبیگی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: با توجه به طرح جوانی جمعیت و سیاست های دولت در خصوص حمایت از زوج های نابارور اکنون یک هزار و ۳۰۰ زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت لرستان است همچنین در این راستا تمام ماداران باردار و کودکان زیر پنج سال بصورت رایگان تحت پوشش قرار می گیرند و از تمام خدمات بهره مند می شوند.

وی اظهار داشت: بیمه سلامت استان با تمام مراکز درمان ناباروری و بیمارستان های استان قرارداد دارد و تلاش می شود که خدمات خوبی به این افراد ارائه شود.

وی با اشاره به اقدامات موفق دولت در اجرای طرح جوانی جمعیت عنوان کرد: از سیاست گذاران تقاضا می شود اعتبارات بیشتری برای این حوزه در نظر گرفته شود تا بتوان عمق خدمات را بیشتر کرد چراکه در حال حاضر هزینه های جانبی درمان ناباروری تحت پوشش بیمه نیست.

اسدبیگی بیان کرد: امسال به منظور حمایت از طرح های جوانی جمعیت و درمان زوج های نابارور در این استان ۳۷ میلیارد ریال در قالب خدمات سرپایی، بستری و خسارت های متفرقه در ۲ مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی و بیمارستان شفا هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در راستای پرداخت هزینه بستری در بیمارستان شفا و مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی هشت میلیارد و ۴۲۲ میلیون ریال هزینه شده است اظهار داشت: همچنین میزان پرداختی در حوزه خسارت های متفرقه نیز هفت میلیارد و ۶۵۹ میلیون ریال بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان با بیان اینکه بیشترین میزان هزینه کرد، در حوزه درمان سرپایی زوج های نابارور استان است ادامه داد: بیش از ۲۱ میلیارد ریال نیز در این حوزه هزینه شد.

اسدبیگی یادآور شد: پارسال ۶۶۲ زوج نابارور از خدمات مراکز درمان ناباروری استان بهره مند شدند و طی این مدت سه هزار و ۸۴۰ نسخه صادر شده است همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۴۷۶ زوج تحت پوشش خدمات این مراکز قرار گرفته اند و ۳۵۰ نسخه نیز صادر شد.

مدیرکل بیمه سلامت لرستان اضافه کرد: از مجموع جمعیت یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری استان، حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر معادل ۶۵ درصد تحت پوشش بیمه سلامت می باشند.

اسدبیگی با اشاره به لزوم بهره مندی مردم لرستان از خدمات و حمایت های بیمه سلامت تاکید کرد: ۶۷۷ هزار نفر در صندوق روستایی، ۱۲۰ هزار نفر بیمه کارمندی و مابقی در صندوق سایر اقشار حمایتی قرار داشته و ۹۹۰ هزار نفر بیمه رایگان هستند و سال گذشته بیش از هشت میلیارد ریال جهت درمان افراد تحت پوشش به موسسات درمانی پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه اکنون یک هزار و ۶۰ موسسه درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت لرستان است اظهار داشت: از تمام موسسات و مراکز درمانی استان دعوت می شود به منظور خدمات گسترده تر درمانی به مردم استان همکاری بیشتری با بیمه سلامت داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha