۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۴
کد خبرنگار: 998
کد خبر: 85268813
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی در نیمه شرقی خراسان جنوبی متمرکز است

بیرجند - ایرنا - رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس نقشه‌های هواشناسی برای روزهای پایانی هفته جاری، بارندگی با تمرکز بر نیمه شرقی استان پیش بینی می‌شود.

جواد نخعی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز به نسبت شرایط جوی پایدار است و از فردا تا جمعه با نفوذ توده هوای ناپایدار جوی به منطقه ضمن وزش باد شدید موقتی و افزایش ابر از عصر چهارشنبه فعالیت سامانه بارشی به صورت رگبار و رعد و برق با تمرکز بر نیمه شرقی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه وقوع روان‌آب محدود در نقاطی از شرق استان محتمل است گفت: این سامانه بارشی حاجی‌آباد زیرکوه، درمیان، نهبندان، قاینات، بیرجند و خوسف را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی ادامه داد: برای چهارشنبه افزایش نسبی دما را انتظار داریم ولی از پنجشنبه تا جمعه کاهش دما قابل پبش بینی است.

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در ۳۰ مهر گفت: احتیاط در رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه، محدودیت در فعالیت‌های کوهنوردی و جابه‌جا نشدن عشایر، پاکسازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آبراهه‌ها، پرهیز از پارک خودرو در کنار جوهای فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، جمع‌آوری محصولات برداشت شده، پرهیز ار چرای دام و جابه‌جایی در حاشیه رودخانه‌ها توصیه می‌شود.

نخعی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته سربیشه با ۲ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین و دهسلم نهبندان با ۳۴ درجه گرم‌ترین ایستگاه استان بود.

رئیس اداره پیش‌ بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: در این مدت تغییرات دمایی مرکز استان هشت تا ۲۷ درجه به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha