۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85268874
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مراجعه ۹۰۰ مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمانی دماوند

دماوند - ایرنا - رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند از مراجعه ۹۰۰ مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمانی این شهرستان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان مهرماه خبر داد.

به گزارش ایرنا، حسن خیرخواه روز سه شنبه در جمع خبرنگاران گفت: در سال جاری ۹۰۰ مورد با علائم حیوان گزیدگی به مراکز درمانی دماوند مراجعه کرده‌اند که سه هزار و ۶۰۰ دُز واکسن هاری به آنان تزریق شد.

وی افزود: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۷۲۰ مورد حیوان گزیدگی تا پایان مهرماه بوده افزایش حدود ۳۰ درصدی داشته است.

وی خاطر نشان کرد: برای هر نفر چهار دُز واکسن و یک نوبت سرم ضد هاری تزریق شده که هزینه سالانه این واکسن ها بدون احتساب هزینه خدمات و نیروی انسانی و تجهیزات حدود ۱۴ میلیارد ریال است.

خیرخواه یادآور شد: افزون بر این سه شیفت نیروی آموزش دیده مشغول شست و شو و ضدعفونی زخم، پانسمان و تزریق واکسن هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند گفت: شایسته است شهروندان از غذا دادن به حیوانات بی صاحب در مکان‌های مسکونی و معابر خودداری کنند.

جلوگیری از ورود سگ‌های بلاصاحب شهرهای مجاور به سایت گندک شهر دماوند

شهردار دماوند نیز در این خصوص گفت: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی نسبت به جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب اقدام می‌کنیم.

مراجعه ۹۰۰ مورد حیوان گزیدگی به مراکز درمانی دماوند

مهدی رضایی مهر در خصوص آخرین اقدامات شهرداری برای کنترل و جمع‌آوری سگ‌های بلاصاحب در شهر دماوند اظهار داشت: پیرو درخواست‌های مکرر مردمی و بر اساس وظیفه ذاتی شهرداری‌ها، جمع‌آوری و کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در دستور کار شهرداری دماوند قرار دارد.

وی افزود: سایت گندک شهر دماوند که از گذشته تاکنون، محل نگهداری سگ‌های بلاصاحب شهرهای شرق استان تهران بوده، تا اطلاع ثانوی مسدود و از ورود هرگونه سگ‌های بلاصاحب از شهرهای اطراف جلوگیری می‌شود.

شهردار دماوند گفت: این اقدام با توجه به ایجاد معضلات متعدد و درخواست‌های مکرر شهروندان در خصوص ورود سگ‌های بلاصاحب به منطقه گندک شهر دماوند انجام شده است. 

رضایی‌ مهر یادآور شد: مجموعه شهرداری دماوند بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی وزارت کشور و سازمان شهرداری‌ها نسبت به جمع‌آوری و مهار جمعیت سگ‌های بلاصاحب از سطح شهر اقدام می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha