تحقق اراده دولت سیزدهم برای توسعه بنادر شمالی بوشهر

بوشهر- ایرنا- استاندار بوشهر گفت: با توجه به ظرفیت مناسب بنادر شمالی این استان در دو بخش صیادی و تجارت، دولت سیزدهم با یک اراده جدی توسعه و ارتقا زیرساخت‌های این بنادر را دنبال می کند که بخش عمده ای از طرح های این برنامه آغاز شده است.

احمد محمدی‌زاده روز سه شنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر اظهار کرد: توسعه بنادر«گناوه»، «دیلم» و «ریگ» از جمله مطالبات مدیریت استان و مردم این مناطق بوده که پس از یک کار کارشناسی و با حمایت دولت سیزدهم وارد مراحل اجرایی شده است.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار زیاد سواحل استان بوشهر و وجود ۹۳۷ کیلومتر مرز ساحلی با خلیج فارس، لزوم توسعه متوازن و پایدار بنادر این استان را مهم جلوه داده اما طی سنوات گذشته کمتر توجهی به بنادر شمالی این استان شده بود.

استاندار بوشهر تصریح کرد: در کنار مولفه واردات ۹۵ درصدی و صادرات ۸۵ درصدی کشور از طریق بنادر و مهم بودن این استان ساحلی به لحاظ حمل و نقل دریایی و تجارت، دولت سیزدهم توجه ویژه ای به ارتقا زیرساخت های بندری این استان با یک نگاه متوازن و استفاده از همه ظرفیت ها دارد.

محمدی‌زاده ادامه داد: پس از پیگیری های انجام شده در سال ۱۴۰۰، با هدف ساماندهی فعالیت های تجاری ، گمرکی و صیادی، طرح جامع بنادر شمالی استان بوشهر شامل بنادر «گناوه»، «دیلم» و «ریگ» در سازمان بنادر و دریانوردی کشور مصوب و با انجام یک سری پیش زمینه ها، مراحل اجرایی آن در حال اجرا است.

وی بیان کرد: بخشی از مسیر توسعه استان بوشهر با رشد «اقتصاد دریاپایه» محقق می شود که در یک افق مشخص دیده شده است.

استاندار بوشهر یادآور شد: دولت سیزدهم مصصم است که در یک قالب برنامه ای 15 ساله و طی سه مرحله اقدام به ارتقا زیرساختی های بندری «گناوه»، «دیلم» و «ریگ» کند.

وی بیان کرد: ارزیابی‌های انجام شده از زیرساخت بندر گناوه نشان می دهد که دارای فضای ۱۷ هکتاری است که امکان ایجاد یک مسیر دریایی موازی با شرایط موجود به وسعت ۴۰ هکتار برای این بندر وجود دارد.

محمدی‌زاده عنوان کرد: احداث موج شکن توده سنگی، اصلاح و بهسازی رمپ «بندینگ مرافت»، اجرای دائم استحصال اراضی، احداث اسکله جستجو و نجات دریایی، احداث پد بالگرد و ایجاد تاسیسات عمومی شامل آب، برق، فاضلاب و مخابرات در فاز نخست ارتقا زیرساخت های بندر گناوه دیده شده است.

وی ادامه داد: در بنادر «دیلم» و «ریگ» نیز همین زیرساخت ها به همراه یک سری امکانات بیشتر دیده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha