بیش از ۱۵۰۰ تن گندم بذری آماده توزیع در بین کشاورزان سیستان و بلوچستان است

زاهدان- ایرنا- مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی سیستان وبلوچستان گفت: یک‌هزار و ۵۰۰ کیلوگرم بذر گندم با هدف ارتقای تولید در سال زراعی جاری از سوی این شرکت آماده توزیع بین کشاورزان استان است.

شریف ملاشاهی جوان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات بوجاری و ضدعفونی بذور نسبت به سال‌های گذشته یک ماه زودتر شروع و تاکنون مقدار ۳۸۰ تن از این بذور بوجاری و ضدعفونی شده و بین کشاورزان در حال توزیع است.
وی ادامه داد: عنصر روی باعث جوانه زنی سریع بذور و یکنواختی در جوانه زنی بذر شده و از طرفی موجب افزایش سرعت رشد اولیه، تراکم بوته در واحد سطح ،استقرار بهتر و مناسب تر گیاهچه در خاک افزایش حجم ریشه‌ و پنجه زنی و باعث افزایش عملکرد بالا در خاک‌های فاقدروی می شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اینکه مقدمات کار برای کشت پاییزه شامل تامین نهاده‌های تولید اعم از کود، بذر و سم و ادوات کشاورزی برای کشت پاییزه در سطح ۱۲۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان آماده است،گفت: کشت پاییزه در این استان با کشت محصولات خارج از فصل در اواخر شهریور شروع و بتدریج با کشت محصولات استراتژیک شامل دانه‌های روغنی، گندم و جو، گیاهان دارویی و سایر محصولات سبزی و صیفی ادامه خواهد یافت.

اردشیر شهرکی افزود: عمده سطح زیر کشت محصولات زراعی پاییزه در سیستان و بلوچستان شامل گندم، جو، یونجه، پیاز، کلزا، گوجه‌فرنگی، قصیل، شبدر و باقلاست.
وی با اشاره به خطرپذیری شغل کشاورزی در موقع بروز حوادث غیرمترقبه و اهمیت تضمین سرمایه کشاورزان؛ به کشاورزان تاکید کرد نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha