امسال یک‌تُن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری کشف شد

شهرکرد- ایرنا- رییس پلیس مباره با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت:در نیمه نخست امسال یک تُن و ۳۳۰ کیلوگرم انواع موادمخدر در استان در عملیات‌های مختلف ایست و بازرسی و پاکسازی مناطق آلوده کشف و ضبط شد.

سرهنگ سلیمان ریاحی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲ هزار و ۳۳۰ نفر در زمینه مواد مخدر از جمله معتادان، قاچاقچیان، خرده‌فروشان مواد مخدر دستگیر شدند، که بیشترین تعداد دستگیرشدگان در گروه سنی زیر۴۰ سال بودند.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان کشفیات مواد مخدر سنتی بود، اظهار داشت: بیشترین میزان مواد مخدر کشف شده در عملیات‌های پاکسازی مناطق آلوده استان کشف شده است.

به گفته وی، در این مدت انهدام باندهای تهیه و توزیع مواد مخدر در استان ۱۰ درصد افزایش داشت و ۳۷ باب مغازه و خانه که محلی برای تهیه و توزیع مواد مخدر بودند، نیز پلمب شده است.

ریاحی اظهار داشت: برای جمع‌آوری خرده فروشان و همچنین معتادان متجاهر در استان طرح‌های مختلف در دست اجراست که در این طرح‌ها، معتادان متجاهر شناسایی و جمع‌آوری و به مراکز نگهداری و درمانی ارجاع داده می‌شوند.

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی دستگیری معتادان متجاهر و خُرده فروشان مواد مخدر در استان افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید"طرح آرامش در شهر" برای ناامن‌سازی و پاکسازی محیط‌های آلوده، در مناطق آلوده و حاشیه مدارس استان اجرا شد که در این طرح ۸۵ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ۱۹۵ نفر مجرمان مواد مخدر دستگیر شدند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری، به برگزاری دوره‌های آموزشی در راستای اقدامات فرهنگی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر اشاره کرد و گفت: جامعه هدف این دوره‌های آموزشی بیشتر مراکز آموزشی از جمله مدارس، دانشگاه‌ها، محیط‌های کارگری و خانواده‌های آسیب‌پذیر بود.

کاهش سن اعتیاد و افزایش حساسیت خانواده‌ها نسبت به جوانان و نوجوانان

ریاحی با اشاره به اینکه سن اعتیاد در کشور و استان کاهش یافته است، افزود: ایجاد امنیت در جامعه باید مردم محور باشد و مردم در کنار پلیس باشند تا امنیت پایدار برقرار شود.

وی اظهار داشت: با گسترش فضای مجازی در جامعه، مجرمان مواد مخدر و خرده‌فروشان از این فضا برای خرید و فروش استفاده می‌کنند که این معضل می‌طلبد، که خانواده‌ها نسبت به رفتار فرزندان، جوانان و نوجوانان کنترل و نظارت بیشتر داشته باشند.

رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری گفت: مصرف مواد مخدر و اعتیاد از سیگار و قلیان شروع می‌شود و خانواده‌ها نسبت به مصرف این مواد توسط فرزندان خود حساس باشند.

به گفته وی، مصرف روان گردان‌ها باعث آسیب روحی و روانی به جوانان می‌شود و باید نوجوانان و جوانان نسبت به این امر آگاهی و اطلاع ندارند و باید در این زمینه اطلاعات پیداکنند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سه هزار و ۷۳۲ کیلومتر راه دارد که ۲۵۹ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۶۹ کیلومتر راه روستایی است و بخشی از راه‌های ارتباطی این استان از جمله مسیر لردگان به بروجن از مسیرهای ترانزیتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha