۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85268937
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رادیو کردستان پر مخاطب‌ترین شبکه کشور شد

۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۰:۵۹
کد خبر: 85268937
رادیو کردستان پر مخاطب‌ترین شبکه کشور شد

سنندج- ایرنا- رادیو کردستان بر اساس گزارش مرکز تحقیقات صدا و سیما، در تابستان ۱۴۰۲ با ۳۸ درصد مخاطب جایگاه اول را در بین تمامی شبکه‌های استانی کسب کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا از روابط عمومی صداوسیمای مرکز کردستان، رادیو کردستان از رادیوهای قدیمی کشور است که در سال ۱۳۳۷ کار خود را آغاز کرد.

این شبکه رادیویی از جذابیت‌های بالایی به لحاظ ساختار، فرم و محتوا برخوردار است و با برنامه‌هایی همچون نوقڵە کوردی، هه‌تا یه‌ک، ئاسۆی ژیان، رۆژ باش، بەزمی لادێ، ئێوە و بەرپرسان، سریوە، تریفە، شەپۆلی تەنز و مۆسیقا توانسته است رضایت بیش از ۹۵.۹ درصد از مخاطبان را به دست آورد.

توجه به نیاز و مطالبات مخاطبان، طرح مسائل بومی و محلی، فرهنگ و فولکلور مردم، تولید برنامه‌های طنز و سرگرم‌کننده، پخش موسیقی‌های جذاب، بازتولید ادبیات شفاهی و مکتوب، استفاده‌ گسترده از هنرمندان استان، و دیگر مولفه‌های برنامه‌سازی رادیو کردستان را به رادیویی جذاب برای مخاطبانش تبدیل کرده است.

همچنین بر اساس این گزارش، رادیو شهری مریوان در بین ۶ رادیو شهری کشور، با کسب ۳۶.۸ درصد رتبه اول را در اردیبهشت ماه سال جاری به دست آورده است و با ۹۵.۹ درصد بیشترین آمار رضایت را در بین مخاطبان رادیوهای شهری به خود اختصاص داد.

رادیو مریوان که به ۲ زبان کردی سورانی و هورامی برنامه‌های خود را پخش می‌کند به واسطه‌ توجه به مشکلات و مسائل شهروندان و روستاییان، پخش موسیقی‌های محلی، ریتم شاد و ضرب آهنگ بالای برنامه‌سازی و همچنین تعامل سازنده با مخاطبان با اقبال عمومی بالایی همراه است.

بر اساس نظرسنجی مذکور، رادیو نمای شبکه استانی کردستان در تابستان ۱۴۰۲ با ۲۷ درصد بیننده، رتبه اول را در بین مراکز ۳۳ گانه به دست آورد و اختلاف ۲۰ درصدی با رادیوی آخر در این رده‌بندی دارد.

همچنین رادیو نمای شبکه‌ استانی کردستان از میانگین کشوری بینندگان رادیو نما ۱۰ درصد فاصله دارد که آماری بی‌سابقه به حساب می‌آید.

میانگین مدت زمان استفاده از رادیو نمای شبکه‌های استانی در تابستان ۱۴۰۲ برای رادیو نمای کردستان میزان ۲۶ دقیقه بودکه در میان تمام مراکز، رتبه اول را به خود اختصاص داد.

رادیو کردستان با تولید و پخش ۲۴ ساعته و رادیو شهری مریوان با تولید و پخش بیش از ۳ ساعت در روز، از محبوبیت بالایی نزد مخاطبان استانی، فراستانی و حتی در برخی موارد برون‌مرزی برخوردار است.

به گفته‌ علی مرادی، مدیرکل صداوسیما در آینده‌ای نزدیک، با توجه به استقبال و درخواست شهروندان از رادیو، تعداد رادیوهای شهری در استان کردستان افزایش می‌یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha