۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85268971
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه همدان: اردوگاه‌های تعطیل به مجموعه فرهنگی تبدیل شود

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان گفت: اردوگاه‌ها و ظرفیت‌های بدون استفاده فراوانی در اختیار مجموعه‌های دولتی استان قرار دارد که با اختصاص اعتبار تبدیل به مجموعه فرهنگی و تفریحی اثربخش می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز سه شنبه در دیدار با معاون اجتماعی سپاه انصارالحسین(ع) اظهار کرد: بارها نسبت به لزوم اردوگاه‌ها و مجموعه‌های تفریحی ویژه بانوان و جوانان و مجموعه‌های ورزشی رایگان و یا با حداقل هزینه در سطح شهر تاکید شده، اما متاسفانه کمتر به آن توجه شده است.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه در این جلسات باید بدون تعارف صحبت کرد تا در پایان شاهد رفع مشکلات جامعه و دغدغه‌های خانواده‌ها باشیم گفت: برخی ظرفیت‌ها در مناطق مختلف همدان وجود دارد که بدون استفاده مانده، در حالی که می‌توان به بهترین نحو از آن استفاده کرد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات در رابطه با برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی در سطح همدان، نبود انسجام لازم در برنامه‌ها و در بین مجموعه‌های فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: هر یک از مجموعه‌ها در امور فرهنگی به شکلی دلخواه وارد میدان می‌شود به همین خاطر در بسیاری از موارد شاهد موازی کاری‌هایی در راستای فعالیت‌های فرهنگی هستیم که باید برای آن تدبیری جدی اندیشید.

وی، اخلاص در کارها را یک نیاز و ضرورت دانست و اظهار کرد: برای تاثیرگذاری در مسایل فرهنگی باید همه در کنار هم باشیم و تاثیرگذاری بر اذهان و اندیشه جامعه نیازمند اخلاص است و باید کار برای خدا باشد.

امام جمعه همدان، با تاکید بر اینکه نیازمند یک مغز متفکر و هسته اصلی برای راهبری و انسجام در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در استان هستیم افزود: در این مسیر اسم‌ها مهم نیست بلکه مهم انجام شدن درست و به‌موقع کار است و اگر مجموعه‌ای کار را پیش برد ما هم باید به کمک او برویم و از پیشرفت و موفقیت او خوشحال شویم.

آیت الله شعبانی موثقی ادامه داد: با آسیب‌های فراوانی در جامعه روبرو هستیم که نبود انسجام و عدم هماهنگی‌ها در این عرصه باعث شده گاهی از موارد کارها خوب پیش نرود.

وی، نبود نگاه فرهنگی در بین برخی از مسئولان را از دیگر مشکلات موجود در حوزه مسائل فرهنگی اعلام و اظهار کرد: از آنجایی که اطلاع کاملی از مساله فرهنگ در بین برخی از مسئولان وجود ندارد، بنابراین حتی زمانی که کار فرهنگی نیز می‌خواهند انجام دهند، این کار تبدیل به ضد فرهنگ می‌شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان، با قدردانی از دغدغه‌مندی مجموعه سپاه انصارالحسین(ع) و فعالیت‌های صورت گرفته توسط مجموعه معاونت اجتماعی سپاه افزود: سپاه در عرصه‌های مختلف از جمله مسائل فرهنگی تلاش‌های اثربخشی داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha