مرگ ناشی از حوادث کار در مازندران پنج درصد افزایش یافت

ساری- ایرنا- طبق اعلام پزشکی قانونی مازندران ۶۹ نفر در ۶ماه امسال در اثر حوادث کار جان باختند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل پنج درصد افزایش نشان می دهد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی پزشکی قانونی مازندران، تمام فوت شدگان مرد، ۴۷ نفرشان متاهل و مابقی مجرد بودند.

بر اساس این گزارش، مهم ترین علت مرگ افراد در حوادث کار مازندران مربوط به سقوط از بلندی با ۲۵ نفر بوده است. برق گرفتگی ۱۹ نفر، برخورد با جسم سخت ۱۳ نفر و سایر موارد با ۱۲ فوتی در رتبه های بعدی مرگ بر اثر حوادث کار قرار دارند.

پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد که شهرستان ساری و آمل هر کدام با ۱۰ فوتی، نور با هفت، ‌و عباس آباد با ۶ر مورد بیشترین و شهرستان های فریدونکنار و سوادکوه هر کدام با یک مورد کمترین موارد مرگ ناشی از حوادث کار را داشتند.

بنابر این گزارش در ۶ ماهه امسال بیشترین مرگ‌های ناشی از حوادث کار با ۱۷ مورد در خرداد ماه و کمترین آن با هفت مورد در اردیبهشت ماه ثبت شده‌ است.

فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران افزایش یافت

تفکیک سنی کشته شدگان هم نشان می دهد که بیشترین سن مربوط به ۱۹ نفر ۳۱تا ۶۰ سال و چهار نفر از فوت شدگان نیز بیشتر از ۶۱ سال داشتند.

کاهش هشت درصدی مصدومان حادثه کار در مازندران

بر اساس آمار پزشکی قانونی استان مازندران در ۶ ماهه امسال ۴۱۴ نفر در اثر حوادث کار مصدوم شدند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل هشت درصد کاهش داشته است.

کارشناسان نظام مهندسی ساختمان و تعاون کار و رفاه اجتماعی بر لزوم رعایت مقررات از جمله داشتن برنامه ایمنی در کار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی که اتفاق افتاده را از مهمترین راهکارها در راستای کاهش حوادث ناشی تاکید می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha